دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1395 - 15:12

حامد عسکری: شاعران جوان با چاپ کتاب، تصور نکنند استاد شده‌اند

یک شاعر و ترانه‌سرا گفت: «جوانان با چاپ چند مجموعه شعر تصور نکنند استاد شده‌اند و باز هم کتاب بخوانند تا در این راه موفق باشند.»
کد خبر : 86185

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از حامد عسکری شاعر و ترانه سرا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری درباره حضور شاعران جوان در عرصه های مختلف ادبی و به ویژه بازار نشر کتاب، ضمن اشاره به این که شعر آیینه جامعه است، اظهار کرد: وقتی شاعری اثری تولید می‌کند، ناخودآگاه چیزی او را به نوشتن وا داشته است و جوانان علاقه مند به ادبیات، وقتی می‌بینند عده‌ای، حرفها، آرمان‌ها و عقایدشان را خوب بیان می‌کنند، به آثارشان روی می‌آورند.


وی ادامه داد: البته این روند نگران کننده هم هست. از این جهت که هر کسی در 19 و 20 سالگی صاحب چند مجموعه شعر شود، باعث می شود به این فکر کنیم که این شخصیت کی کتاب خوانده، کی استاد دیده و کی وقت کرده فکر کند و این‌ها همه دغدغه هایی است که برای شعر جوان وجود دارد.


این ترانه سرا خاطرنشان کرد: البته رونق شعر جوان در چند سال اخیر اتفاق خوبی است. این که جوانی فکر کند به جای این که خواننده و بازیگر و ... شود، کتاب چاپ کند اتفاق خوب، فرهنگی تر و امیدوارکننده ای است. جوانان هم با چاپ چند مجموعه شعر تصور نکنند استاد شده اند و باز هم کتاب بخوانند تا در این راه موفق باشند.


چهاردهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره توسط حوزه هنری و در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی، در اواسط تیرماه 1395 با اهداف شناسایی و جذب استعدادهای ادبی جوان، تبادل اندیشه و تجربه های شاعران و نویسندگان جوان انقلاب اسلامی، جریان سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزشهای اسلامی و معرفی و برجسته سازی چهره های ممتاز عرصه شعر و داستان جوان انقلاب برگزار می شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: انتشار کتاب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته