دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1402 - 10:59

بازدید رهبر کره شمالی از کارخانه‌های اسلحه سازی/ تاکید بر افزایش ظرفیت تولید

بازدید رهبر کره شمالی از کارخانه‌های اسلحه سازی  تاکید بر افزایش ظرفیت تولید
رهبر کره شمالی در یک بازه زمانی سه روزه از صنایع نظامی و کارخانه‌های اسلحه سازی این کشور بازدید کرد.
کد خبر : 861713

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به کارخانه‌های تسلیحاتی این کشور دستور داد که در راستای ارتقای توانمندی دفاعی کشور، ظرفیت تولید خود را افزیش دهند.

بازرسی کیم از صنایع نظامی کره شمالی در بازه زمانی پنجشنبه تا شنبه صورت گرفت و شامل بازدید از کارخانه‌های تولید موتور موشک‌های کروز راهبردی، تاسیسات تولید پهپاد و کارخانه تولید گلوله‌های کالیبر بزرگی بوده است که در راکت انداز‌های چندمنظوره استفاده می‌شوند.

این بازدید از سوی رسانه‌های غربی اقدامی غیرمعمول توصیف شده که می‌تواند نشانه عزم پیونگ یانگ برای توسعه تسلیحات متنوع متعارف و راهبردی باشد.

کیم در این بازدید، گفت: مهم‌ترین و فوری‌ترین موضوع در بحث آماده‌سازی جنگ، مدرن‌سازی سلاح‌های سبک با توجه به جنبه‌های تغییر یافته و جدید جنگ است که توسط یگان‌های خط مقدم ارتش کره شمالی و سایر واحد‌ها حمل می‌شود.

حدود یک هفته پیش، کیم به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ در شبه جزیره کره، میزبان وزیر دفاع روسیه و نایب‌رئیس دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب حاکم چین بود و تازه‌ترین فناوری‌های نظامی کره شمالی را پیش چشم آن‌ها به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته