دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با آنا: 

لغو اختصاص خوابگاه به دانشجویانی که سنوات تحصیلی آن‌ها پایان یافته است

لغو اختصاص خوابگاه به دانشجویانی که سنوات تحصیلی آن‌ها پایان یافته است
معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: از ترم تحصیلی جدید به منظور آزاد‌ترشدن فضا به دانشجویانی که سنوات تحصیلی آن‌ها پایان یابد خوابگاه اختصاص نمی‌دهیم. 
کد خبر : 861677

مهدی واحدی معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره تمهیدات انجام شده پیرامون افزایش خوابگاه‌های دانشجویی برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: در حال حاضر، تقاضای خوابگاه‌های متاهلی با امکانات موجود فاصله زیادی ندارد. 

وی افزود: با اینکه در زمینه خوابگاه‌ها دارای کمبود‌های کمی هستیم، اما این وضعیت دانشجویانی که به لحاظ قانونی دارای سنوات رفاهی هستند را پوشش می‌دهد و کار را مشکل نمی‌کند. 

واحدی تصریح کرد: یکی از کار‌هایی که در حال رسیدگی به آن هستیم و در یکی دو سال گذشته به علت شرایط متاثر از شیوع ویروس کرونا انجام نشد، این است که اگر سنوات رفاهی دانشجویی به پایان رسیده شده باشد از ترم تحصیلی جدید برای آن‌ها حمایت امکانات اقامت در خوابگاه را در نظر نمی‌گیریم و این موضوع به معنای کمک کردن به نزدیک شدن استاندارد‌های حد قابل قبول نفرات مستقر در اتاق‌هاست. 

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: در سال‌های گذشته در برخی خوابگاه‌ها به خصوص دخترانه ناگزیر به افزایش ظرفیت بوده‌ایم که در ترم جاری این ظرفیت‌ها را آزاد‌تر می‌کنیم. 

واحدی با بیان اینکه از آنجایی که در زمینه خوابگاه‌ها مشکل بحرانی نداریم، تاکید کرد: دارای خوابگاه‌های پراکنده در ۱۳ نقطه شهر تهران هستیم و این موضوع هزینه‌های زیادی را به دانشگاه تحمیل می‌کند؛ بنابراین دانشگاه علامه طباطبائی در زمینه احداث خوابگاه‌های تجمیعی طرح بلند مدتی را در نظر گرفته و در حال پیگیری هستیم تا خوابگاه‌هایی را در اطراف دانشگاه (یعنی منطقه ۲۲) تا ۴ سال آینده تاسیس کنیم. 

وی درباره تاسیس خوابگاه‌های متاهلی گفت: در دهه گذشته فاقد خوابگاه متأهلی بودیم، اما در راستای مأموریت‌هایی که دولت به تمام سازمان‌ها و نهاد‌ها و دانشگاه‌ها ابلاغ کرده است؛ بنابراین به منظور توسعه خوابگاه‌های متأهلی ۶۰ واحد را در افق چشم‌انداز یک ساله ایجاد می‌کنیم که در این زمینه اقدامات اولیه انجام شده است. 

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: ظرفیت خوابگاه‌های مجردی به صورت استاندارد کمتر از ۳۴۰۰ واحد است، اما در پیک مهر ماه ۳۸۰۰ واحد هم به دانشجویان اختصاص داده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته