دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1395 - 14:00

تندگویان: 1300 میلیارد تومان هزینه ساخت نمایشگاه شهرآفتاب شد

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از هزینه 1300 میلیارد تومانی برای ساخت نمایشگاه شهر آفتاب خبر داد.
کد خبر : 86155

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدرضا تندگویان در دویست و شصتمین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره نمایشگاه شهر کتاب توضیح داد: من نیز در سه دوره دولت‌های متفاوت از سیاست‌گذاران نمایشگاه‌داری بودم و قصدم در مورد نمایشگاه شهر آفتاب واقع‌نمایی است.


وی با اشاره به حضور روزانه 700 هزار تا یک‌ میلیون نفر در نمایشگاه شهر آفتاب گفت: پیش‌بینی می‌کردم که با برگزاری یکباره این نمایشگاه تلفات جانی داشته باشیم که خوشبختانه حتی خونی از دماغ کسی نیامد. اینکه عنوان شد ناشران را آب برده و غرفه‌ها را آب فرا گرفته است، صحیح نبود. وقتی یک خانه 100 متری می‌سازیم، مورد آزمایش‌های مختلف قرار می‌گیرد تا مشکلات را احساس کنیم و همین موضوع 2-3 ماه طول می‌کشد، ولی برگزاری و ساخت سایتی با این عظمت در شهر آفتاب بدون هیچ‌گونه آزمایش قبلی که با آغاز نمایشگاه کتاب افتتاح شد، قابل تقدیر است. قالیباف برای برپایی این نمایشگاه خودکشی کرد.


تندگویان ادامه داد: در بحث نمایشگاهی جهان، نمایشگاه مشابهی با نمایشگاه کتاب که روزانه 700 تا یک‌ میلیون نفر در آنجا حضور پیدا کنند، نداریم و اگر درباره نمایشگاه کتاب سیاه‌نمایی کنیم، اجحاف است.


وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های کتاب چه در مصلا و چه در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شود با ضرر مواجه است، عنوان کرد: این به این دلیل است که نمایشگاه‌های کتاب درآمدزا نیست و با یارانه دولت برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: سه‌شنبه هفته آینده باید گزارش جامعی را درخصوص برگزاری نمایشگاه در صحن شورای شهر اعلام کنیم.


تندگویان عنوان کرد: نمایشگاه کتاب با هزینه‌ای حدود 1300 میلیارد تومان ساخته شده است و این نمایشگاه 35 هزار متر فضای سرپوشیده و بیش از یک‌هزار متر فضای باز دارد و هر روزی که در شهر آفتاب نمایشگاهی برگزار نشود، خیانت به مردم است.


عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درخصوص ساماندهی برگزاری نمایشگاه در پایتخت اضافه کرد: چرا باید نمایشگاه گل و گیاه همزمان با نمایشگاه کتاب در شهر تهران برگزار شود؟ شهرداری باید به زیرمجموعه خود تذکر دهد تا این اتفاق صورت نگیرد، در ضمن مصلی هم جای برگزاری نمایشگاه نیست و در شهر مصلی نیز برپایی نمایشگاه‌های لوکس نخواهد بود و از این پس باید هر نمایشگاهی در شهر آفتاب برگزار شود.


وی در خاتمه خطاب به چمران گفت: باید جلوی برگزاری هرگونه نمایشگاه در مصلی تهران گرفته شود و تمامی نمایشگاه‌ها در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شود و اگر این اتفاق نیفتد مقصر آن شما هستید آقای چمران.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته