دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور

بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور
با اعلام سازمان هواشناسی بارش‌های تابستانی که از روز گذشته در شمال غربی کشور آغاز شد امروز در ۸ استان ادامه دارد و فردا به سمت استان‌های تهران، البرز و سمنان کشیده می‌شود.
کد خبر : 861456

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد، از رشد ابرهای همرفتی و شروع فعالیت سامانه بارشی تا روز یکشنبه خبر داد.

بر این اساس امروز شنبه ۱۴ مرداد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق مستعد خیزش گردوخاک، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، دامنه و ارتفاعات در استان‌های مازندران و گلستان، جنوب و شرق فارس و ارتفاعات هرمزگان را در بر می‌گیرد.

فردا یکشنبه نیز بارش‌ها در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه و ارتفاعات در استان‌های گلستان، مازندران، سمنان، تهران و البرز، جنوب شرق فارس، ارتفاعات هرمزگان آغاز می‌شود.

مخاطرات این سامانه نیز احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال سیلاب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، وزش باد و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال است.

هواشناسی به احتیاط و اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها توصیه کرده است.

امروز همچنین وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک جنوب و شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق و جنوب سمنان، قم، جنوب تهران، شمال اصفهان را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب