دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1395 - 12:22

حقانی خواهان توضیح شهردار تهران درباره قطع درختان و ساخت‌وساز در فضای سبز خیابان شهید رجایی شد

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران از قطع درختان فضای مشجری که 52 هزار متر مساحت داشته است، در خیابان شهید رجایی منطقه 20 خبر داد و با طرح 4 سوال از شهردار پایتخت خواست تا در این زمینه پاسخگو باشد.
کد خبر : 86135

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد حقانی در تذکر پیش از دستور خود در دویست و شصتمین جلسه علنی شورای شهر تهران از وضعیت پهنه سبزی در منطقه 20 انتهای خیابان شهید رجایی، روبه‌روی سه‌راه ترانسفورماتور، پلاک 34 به مساحت 52 هزار و 330 مترمربع خبر داد و اظهار کرد: این پهنه سبز بعد از اصلاحی به 36 هزار و 632 مترمربع رسیده است، سپس روی اسلاید شورای شهر تصاویر مربوط به این پهنه سبز را به اعضای شورای شهر نشان داد. براساس تصاویر درج شده، درختان از سال 84 تا سال 93 به مرور در این پهنه از بین رفته‌اند و از سال 93 ساخت‌وساز در این مکان آغاز شده است.


رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه در طرح تفصیلی جدید این ملک پهنه G111 به عنوان پارک شهری و پارک‌های عمومی شناخته شده است، گفت: در طرح تفصیلی قدیمی هم نیز این سبک پهنه‌ها دارای کاربری خاص بودند و در مورد این ملک خاص باید بگویم براساس تصویب کمیسیون ماده 7 و رای کمیسیون ماده 12 این ملک به عنوان باغ شناخته شده و کاربری آن باید براساس فضای سبز باشد. اما براساس توافق شهرداری 10 هزار متر از این زمینه با کاربری فضای سبز به ساخت و ساز اختصاص داده شده است. سوال اول اینکه شهردار تهران باید در این زمینه توضیح دهد چگونه می‌شود مجوز ساخت و ساز در این پهنه را داد؟ سوال دوم اینکه این ساخت‌وساز چگونه بدون پروانه ساختمانی صورت گرفته است؟ سوال سوم اینکه چگونه گواهی عدم‌خلاف برای این ساختمان صادر شده است؟ و سوال چهارم اینکه چگونه درختان این پهنه سبز خشک و قطع شده، ‌در صورتی که کمیسیون ماده 7 این مکان را باغ تشخیص داده است. من طبقه همکف و نیم‌طبقه اول را مشاهده کردم و تنها همین دو قسمت مساحتی حدود 15 هزار و 500 مترمربع را داشته است. شهردار تهران باید در این زمینه پاسخگو باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته