دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1402 - 08:00

کشتی‌گیر آذربایجان: دادمرز را دست کم نمی‌گیرم/ هیچ کشتی‌گیر ایرانی بد نیست!

کشتی‌گیر آذربایجان: دادمرز را دست کم نمی‌گیرم  هیچ کشتی‌گیر ایرانی بد نیست!
کشتی‌گیر تیم ملی جمهوری آذربایجان گفت: در روز مسابقه‌ام با دادمرز به هیچ عنوان او را دست کم نخواهم گرفت و تمام تلاشم را به کار می‌گیرم تا بتوانم دوباره او را ببرم.
کد خبر : 861348

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، الدانیز عزیزلی کشتی‌گیر تیم ملی آذربایجان است که  ۲ مدال طلا در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ و دو مدال برنز در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ در کارنامه دارد. همچنین او به هفت مدال رنگارنگ در مسابقات قهرمانی اروپا دست یافته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ۲ مدال طلا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ اشاره کرد.

همچنین او در آخرین رنکینگ اعلام شده پیش از مسابقات جهانی بلگراد در جایگاه نخست وزن ۵۵ کیلوگرم قرار دارد.

با توجه به در پیش بودن مسابقات قهرمانی جهان و احتمال برخورد او با دادمرز نماینده ایران خبرنگار آنا با این کشتی گیر صحبت های زیرا را مطرح کرده است:

آنا:در خصوص شرایط تمرینی ات برایمان توضیح بده؟

همه ما در اردوی آماده‌سازی هستیم، خداراشکر همه چیز خوب است، تمریناتمان را به خوبی زیر نظر مربیان دنبال می‌کنیم. در کشور مجارستان هستیم تا برای مسابقات جهانی آماده شویم. از نظر آمادگی هم در سطح خوبی هستیم و در فرصتی که باقیمانده تلاش خواهیم کرد تا به صددرصد آمادگی برسیم.

آنا:در وزن خودت رقبای مهمی هستند، درباره آنها چه صحبتی داری؟

همه در وزن من آماده هستند، مانند دادمرز کشتی‌گیر ایرانی که خیلی خوب و آماده‌ است، همچنین کشتی‌گیران قزاقستانی، گرجستانی و ترکیه‌ای که همگی این ورزشکاران در سطح جهانی دارای عنوان هستند. همه رقبا قدر و آماده هستند، فکر می‌کنم مسابقات سختی را در پیش داریم.

عزیزلی:

آنا: در رنک یک جهان هستی. درباره این چه نظری داری؟

 بعد از این مسابقات هم وضعیت بهتر خواهد شد، این مساله انرژی خوبی به من منتقل می‌کند. در رده اول رنکینگ بودن انگیزه خوبی به من می دهد تا در مسابقات هم قرعه خوبی نصیبم شود و هم اینکه دوباره برای کسب مدال طلای جهان تلاش کنم.

آنا: پیش از مسابقات دادمرز برایت کری خوانده که می‌خواهد بابت باخت انتقام بگیرد، نظرت درباره این موضوع چیست؟

پوریا دادمرز رقیب ایرانی من کشتی‌گیر قابل و باکیفیتی است، با اینکه از نظر سنی از من کوچکتر است باز، کشتی‌گیر توانمندی به حساب می‌آید. اگر او بتواند در راند نخست مسابقه‌اش شکست نخورد، در راند دوم با او کشتی خواهم‌ گرفت. فکر می‌کنم یکی از رقبای جدی من است و به هیچ عنوان او را دست کم نخواهم گرفت و آن را رقیب قدری برای خودم می‌دانم. باید ببینیم در ادامه مسابقات چه می‌شود اما در داخل تشک مشخص خواهد شد چه کسی نسبت به دیگری از نظر فنی برتری دارد.

عزیزلی:

آنا: به نظرت چه کشورهایی بیشترین شانس را برای قهرمانی دارند؟

کشور میزبان صربستان در وضعیت خوبی برای کسب عنوان اولی قرار دارد، زیرا این جدی‌ترین مسابقات چهار سال اخیر و پیش از سال المپیک به حساب می‌آید، تمام کشورها با بهترین فرم ممکن به داخل مسابقات وارد می شوند تا بتوانند به سهمیه المپیک برسند. برای همین نیز از الان بخواهیم پیش‌بینی کنیم چه تیم‌هایی روی سکو می‌روند سخت است. خودم اگر بتوانم در این مسابقات اول شوم، در مسابقات انتخابی المپیک نخواهم بود. البته اگر تیم ما به عنوان نخست بخش تیمی نرسد باید در مسابقات انتخابی شرکت کنم.

آنا:سال گذشته در مسابقات جهانی بدون حتی از دست دادن یک امتیاز قهرمان جهان شدی برای امسال فکر می‌کنی این عملکرد را دوباره تکرار کنی؟

من سال گذشته توانستم تمام رقبایم را با امتیاز عالی شکست دهم و برای امسال هم تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانم هم روی سکوی نخست بروم و هم اینکه دوباره مقابل حریفانم امتیازی از دست ندهم. البته می‌دانم کار سخت است و نسبت به سال گذشته تمام رقبایم با تجربه‌تر شده‌اند و می‌آیند تا عملکرد خوبی داشته باشند. امیدوارم خدا کمکم کند تا دوباره بهترین باشم.

آنا: نظرت درباره سطح فنی کشتی‌گیران ایران چیست؟

تمام کشتی‌گیر‌های ایران از نظر فنی قابلیت بالایی دارند، در سه یا چهار سفر اخیر بار‌ها با کشتی‌گیر‌های این کشور مسابقه داده‌ام و ایران تیم خوبی دارد. از نظر من، هیچ کشتی‌گیر ایرانی بد نیست و با همه آنها ارتباط خوبی دارم.

عزیزلی:

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته