دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هدایت: شهرداری تهران ۸۴ خانه تاریخی در اختیار دارد

هدایت: شهرداری تهران ۸۴ خانه تاریخی در اختیار دارد
سرپرست سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر شهرداری تهران ۸۴ خانه تاریخی در اختیار دارد و اگر کاربردی برای هر یک از این خانه‌ها تعریف نشود، خود به خود فرسوده می‌شوند.
کد خبر : 861157

«سید مهدی هدایت» مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: اگر کاربردی برای یک فضا تعریف نکنیم، فضا از بین می‌رود و در مورد فضا‌های تاریخی هم شرایط به همین صورت است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری تهران ۸۴ خانه تاریخی در اختیار دارد و اگر کاربردی برای هر یک از این خانه‌ها تعریف نشود، خود به خود بعد از گذشت مدتی فرسوده می‌شوند و به همین دلیل باید برای این قبیل فضا‌ها کاربرد مشخصی تعریف شود.

سرپرست سازمان نوسازی شهرداری تهران اضافه کرد: یکی از خانه‌های تاریخی به نام «خانه پیرنیا» در محدوده لاله‌زار شهر تهران قرار دارد و برای این خانه هم باید کاربردی تعریف میشد که با توجه به محدوده لاله‌زار کاربرد رستوران برای این خانه که در دست بخش خصوصی است، تعریف شده و هم اکنون مالک در حال مرمت و بازسازی این خانه است و ما نمی‌توانیم نظارتی بر آن داشته باشیم.

هدایت همچنین خاطرنشان کرد: برای یک سری از اموال و خانه‌هایی که به موجب مدل‌های مختلف اجاره‌ای یا مشارکتی برای شهرداری تهران است، می‌توانیم نظارت کنیم و من معتقدم که حتما باید برای این طور فضا‌ها مثل خانه‌های قدیمی کاربردی تعریف کنیم که برای بخش خصوصی اقتصادی باشد و اگر اینگونه نباشد هیچ وقت مقاوم سازی و نوسازی نمی‌شوند.

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر مدل‌های مختلفی از نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های قدیمی و تاریخی در شهر‌هایی مثل کاشان و اصفهان می‌توانیم ببینیم و به اعتقاد من در محدوده بافت تاریخی شهر تهران هم طی یک برنامه مشترک بین اوقاف، میراث فرهنگی، مالکین خانه‌ها و شهرداری تهران می‌شود اتفاق و جهش جدی و خوبی درباره نوسازی بافت رخ بدهد.

سرپرست سازمان نوسازی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تا امروز نوسازی بافت‌های تاریخی، فرسوده و قدیمی تهران به دلیل محدودیت‌ها، وضعیت خوبی نداشتند و متأسفانه تجربه خوبی هم نبوده و حتما باید یک بازتعریف از سیاست‌هایی که تا به امروز بوده انجام داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته