دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1402 - 00:02
یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با آنا:

وزارت علوم «جنب و جوش» سیاسی در دانشگاه‌ها را فراهم کند/ تشکل‌های دانشجویی فعال شوند

وزارت علوم «جنب و جوش» سیاسی در دانشگاه‌ها را فراهم کند  تشکل‌های دانشجویی فعال شوند
نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، گفت: وزارت علوم باید تمام تلاش خود را برای افزایش «جنب و جوش» سیاسی در دانشگاه‌ها به کار گیرد.
کد خبر : 861154

سید غنی نظری خانقاه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با اشاره به اهمیت کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه‌ها باید چهره سیاسی داشته باشند، دانشگاهی که سیاسی نباشد و درباره آینده سیاسی کشور تحلیل و دیدگاه درست نداشته باشد، در تراز انقلاب اسلامی ایران نیست.

وی با بیان اینکه دانشگاهی که سیاسی نباشد، دانشجویان آن هم از نظر علمی جایگاهی نخواهند داشت زیرا هدف و انگیزه مورد نظر وجود ندارد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها مهم ترین مراکز توسعه سیاسی هستند هرگاه دانشگاه‌ها به عرصه سیاسی پا گذاشتند شور و اشتیاق نسبت به سیاست و انتخابات افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم خلخال در مجلس افزود: نزدیک به یک میلیون دانشجو در کشور وجود دارد و هر کدام از آنها اطرافیان، آشنایان و دوستانی دارند. تبیین اهمیت انتخابات برای دانشجویان می تواند مشارکت را به آسانی افزایش دهد.

نظری با اشاره به کم کاری وزارت علوم در حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها، تاکید کرد: وزارت علوم باید تمام تلاش خود را برای افزایش جنب و جوش سیاسی در دانشگاه‌ها به کار گیرد. منویات مقام معظم رهبری هم،  ایجاد و افزایش کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها بود اما به این مهم توجه چندانی نمی‌شود. وزارت علوم دانشگاهی محافظه کار می‌خواهد که مبادا صدای تعداد کمی از دانشجویان در گوشه‌ای از دانشگاه شنیده شود.

وی با بیان اینکه بهترین مکان برای تبیین انتخابات پیش رو دانشگاه‌ها است، اظهار کرد:  معاونت فرهنگی وزارت علوم، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی باید تلاش کنند شور سیاسی در این مراکز، افزایش پیدا کند و فضای انتخابات به جامعه القا شود. از جمله کارهایی که می‌تواند انجام بدهند دعوت از سخنران‌های مطرح کشور، افزایش کرسی‌های آزاد اندیشی و مناظره میان اشخاص است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته