دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1402 - 18:15

عموئی: فلسطین موضوع مهم و اولویت‌دار در سطح همه ارکان کشور است

عموئی: فلسطین موضوع مهم و اولویت‌دار در سطح همه ارکان کشور است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: موضوع فلسطین برای ما یک موضوع مهم و اولویت‌دار در سطح همه ارکان کشور است،  مجلس نیز در کنار بخش‌های مختلف کشور  از این موضوع حمایت می‌کند.
کد خبر : 861130

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اعضای شورای رهبری حماس و مسئولین کمیته اسرا شهدا و جانبازان فلسطینی ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۰ مردادماه) با نمایندگان عضو هیئت‌امنای کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین دیدار و گفت‌وگو کردند.

«فلسطین» موضوع مهم و اولویت دار در سطح همه ارکان کشور است

در ابتدای این دیدار ابوالفضل عموئی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اهمیت آرمان فلسطین و حمایت از جریان مقاومت، گفت:  قانونی در سال ۱۳۶۹ در مجلس مصوب شد  و بر اساس آن مجلس، پایه‌گذار برگزاری کنفرانس‌های حمایت از فلسطین شد.

وی افزود: بر همین اساس چهار نفر از نمایندگان به عنوان اعضای هیئت‌امنای دبیرخانه کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در صحن علنی و به انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشخص می‌شوند و هدف این قانون حمایت مجلس به عنوان نمایندگان ملت از حرکت مقاومت و آزادی قدس شریف است.

وی تأکید کرد: موضوع فلسطین برای ما یک موضوع مهم و اولویت‌دار در سطح همه ارکان کشور است،  مجلس نیز در کنار بخش‌های مختلف کشور  از این موضوع حمایت می‌کند.

رژیم صهیونیستی یک جریان رها شده و بی هویت است

در ادامه عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی نیز ضمن خیرمقدم به میهمانان فلسطینی، اظهار داشت: افتخاری بالاتر از خدمت به مقاومت نیست و آزادگان فلسطینی این نشان افتخار را با خود دارند.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی امروز در دنیا مقبولیت ندارد و یک جریان رها شده و بی‌هویت است به طوری که در سال ۲۰۱۹ و در شورای امنیت قطعنامه‌ای با تلاش آمریکا به حمایت از این رژیم مطرح شد، اما هیچ‌کدام از اعضای رأی موافق به آن دادند و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز این اتفاق تکرار شد.

عضو هیئت‌امنای دبیرخانه دائمی کنفرانس فلسطین در ادامه ضمن ادای احترام به مقام شهدای مقاومت فلسطین و سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: مقاومت، مسئله ما و موردحمایت ما است و گروه‌های مقاومت برای ما محترم هستند.

رژیم صهیونیستی رژیمی تندرو و منفور است

زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد اهمیت مسئله فلسطین، گفت: رژیم صهیونیستی رژیمی تندرو و منفور است و در مجامع بین المللی مقبولیتی ندارد و امروز این رژیم در وضعیت شکننده و متزلزلی قرار دارد و از درون با چالش‌های جدی‌ای مواجه است.

 صهیونیست‌ها به دنبال تغییر قوانین و اعمال مجازات‌های سخت برای زندانیان فلسطینی هستند

در ادامه، ابواسلام، مسئول کمیته اسرا و شهدای جنبش مقاومت اسلامی نیز در این نشست، افزود: خرسندیم که در مجلس و شورای اسلامی حضور داریم و با نمایندگان و اعضای هیئت‌امنای دبیرخانه دائمی کنفرانس فلسطین دیدار می‌کنیم.

وی افزود: همانند امام حسین (ع) و فرزندان پیامبر (ص) در مقابل ظلم ایستاده‌ایم و پیرو امامین انقلاب هستیم که تفکر حمایت از مظلومین داشتند.  ملت فلسطین بیش از ۷۵سال از تحت اشغال در حال مقاومت هستند، فلسطین سرزمین مقدس و محل معراج پیامبر (ص) است و  مسئله فلسطین مسئله دین اسلام و اعتقادات است.

ابواسلام در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تشریح شرایط میدانی امروز سرزمین‌های اشغالی تصریح کرد: ما به سمت یک درگیری و مواجهه با جریان افراطی صهیونیستی برای حفاظت از مسجدالاقصی می‌رویم و این یک موقعیت مهم است چرا که این جریان افراطی به دنبال تخریب این مکان مقدس هستند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد ۵ هزار اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی گرفتار هستند که برخی از آن‌ها بیش از ۴۵ سال است که در این زندان‌ها حضور دارند، رسیدگی به خانواده‌های آن‌ها و همچنین پیگیری حقوق آن‌ها از اولویت‌های اصلی جریان حماس است ضمن اینکه هیئت حاکمه تندرو صهیونیستی به دنبال تغییر قوانین و اعمال مجازات سخت برای زندانیان فلسطینی است.  

به گزارش آنا، در این نشست دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه و مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند و پیشنهاداتی از سوی نمایندگان جنبش حماس جهت حمایت‌های مادی و معنوی سازمان‌یافته از جریان مقاومت و خانواده‌های آسیب‌دیده از اشغال و جنگ مطرح شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته