دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1402 - 17:42
توسط محققان دانشگاه آزاد قزوین صورت گرفت؛

راه‌اندازی سیستم مدیریت جامع هوشمندسازی روشنایی معابر

راه‌اندازی سیستم مدیریت جامع هوشمندسازی روشنایی معابر
سیستم مدیریت جامع هوشمندسازی روشنایی معابر و تجهیزات سرمایشی توسط محققان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین طراحی، نصب و راه‌اندازی شد.
کد خبر : 861127

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیستم مدیریت جامع هوشمندسازی روشنایی معابر و همچنین تجهیزات سرمایشی با کمک اینترنت اشیا توسط محققان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین طراحی، نصب و راه‌اندازی شد.

این سیستم توسط بابک محمدیان، سیدمرتضی ناصح نیا از دانشجویان مقطع دکتری رشته برق و آرش محمدیان دانشجوی مقطع دکتری رشته مکانیک این دانشگاه و از اعضای این شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با راهنمایی احمد فخاریان؛ عضو هیئت علمی گروه برق این دانشگاه طراحی و پیاده‌سازی شد.

این پروژه بنا به درخواست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین به‌عنوان مأموریت ویژه طراحی، نصب و راه راه‌اندازی شده است.

پایش، نمایش و ارسال فرمان از راه دور میزان بار مصرفی به‌صورت آنلاین و همچنین انتقال اطلاعات به‌صورت دو طرفه، اعلام خرابی چراغ‌ها و ارسال پیام به تلفن همراه اپراتور و نمایش در اپلیکیشن به منظور کاهش زمان خاموشی و کاهش میزان اتلاف انرژی در زمان پیک بار و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و تصمیمات هوشمندانه به مشترکین برای مدیریت درست بار مصرفی و کاهش گاز‌های گلخانه‌ای از طریق استفاده بهینه از منابع تجدید ناپذیر، از مزیت‌های این طرح هوشمند سازی است.

به گزارش آنا، اینترنت اشیا یعنی ارتباط حسگر‌ها و دستگاه‌ها با شبکه اینترنت که از این طریق ارتباط و تعامل بین لوازم متصل به شبکه و کاربران دارای دسترسی مجاز به این شبکه، امکان دیدن و کنترل لوازم متصل به شبکه را برای کاربران فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته