دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1395 - 17:19

رویدادهای دانشگاهی؛ از صعود دانشجویان به قلل قره‌داغ تا برپایی جشنواره دانشجویان شهید

یک دوره کارگاه آموزشی مقاله‌نویسی با حضور سردبیر ارشد مجله Current Biology  کشور آلمان از مجموعه Cell Press  برای اولین بار از این ناشر در دانشکده علوم زیستی واحد تهران شمال برگزار شد.
کد خبر : 86094

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، این کارگاه آموزشی که به همت اداره کل گسترش و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری حوزه معاونت پژوهش و فناوری واحد تهران شمال برگزار شد، مورد استقبال جمع کثیری از دانشجویان و استادان مقاطع تحصیلات تکمیلی و کارشناسان آزمایشگاه این واحد و سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.


در این کارگاه یک روزه که مهندس میترا هاشمی طباطبایی، مدیرکل گسترش علم و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی نیز حضور داشت به شرکت کنندگان در این کارگاه گواهی معتبر علمی ارائه خواهد شد.


صعود دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به قلل قره‌داغ


دانشجویان پسر دانشگاه آزاداسلامی تبریز، توانستند به قلل قره داغ واقع در حومه شهرستان کلیبر صعود کنند.


به گزارش خبرگزاری آنا از تبریز، تیم کوهنوردی دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز براساس برنامه مصوب گروه کوهنوردی این دانشگاه موفق به انجام این صعود شد.


اعضای این گروه را محمدحسن کسایی،مهدی سعادتی، رضا دامادی پور، رضا حسین زاده، یاشار محرمیان، علی سلمانی اقدم، میثم ارجمندی و محمدرضا چشم گریان تشکیل می دادند.


این صعود به سرپرستی اسماعیل افخمی و مربیگری حسین جملران انجام شد.


برگزاری انتخابات استانی مجمع دبیران کانون‌های دانشجویی هلال احمر استان همدان


رامین اسدبیگی دبیر کانون دانشجویی هلال احمر واحد تویسرکان یکی از اهداف تشکیل مجمع دبیران کانون‌های دانشجویی هلال احمر استان همدان را تقویت نقش جوانان به عنوان رهبران آینده و حصول اطمینان از مشارکت آنان در تصمیم‌گیری سطوح مختلف مدیریت، تقویت نقش مدیریت جوانان در ارتباط با تبیین سیاست‌ها، خط مشی‌های سازمان و بهره‌مندی از توانمندی‌ها و ایده‌های نو اعضای کانون‌های جوانان عنوان کرد.


وی گفت: «از دبیران کانون‌های دانشجویی که کاندیدای مجمع استانی شده‌اند ۹ نفر به عنوان عضو شورای مرکزی مجمع استانی انتخاب می‌شوند و دو نفر از میان آنها نیز به عنوان دبیر و نائب دبیر شورای مرکزی برای حضور در مجمع کشوری انتخاب خواهند شد.»


در پایان این جلسه ۱۴ نفر از دبیران کانون‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان که پیش از این برای نامزدی در انتخابات شورای مرکزی اعلام آمادگی کرده بودند و به معرفی خود پرداختند و رای‌گیری انجام شد که بر اساس آن ۹ نفر به عنوان عضو اصلی شورا و ۲ نفر به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.


به گزارش آنا، رامین اسدبیگی، رضا زنگنه، رضوان سرابی، فاطمه افغان علوی، مهسا قادری، وحید اسکندری، حسین رشیدی، میلاد ابراهیمی و مهدی کرمی به عنوان اعضای اصلی و مهدی همدانی و یونس وصالی اعضای علی البدل شورای دبیران دانشجویی استان همدان را تشکیل می‌دهند که اسدبیگی به عنوان دبیر شورای استانی و به نمایندگی از سوی مجمع دانشجویی استان همدان در مجمع کشوری حضور خواهد یافت.


نشست هم اندیشی کانون‌های فرهنگی هنری واحد دهلران برگزار شد


معاون آموزشی و دانشجویی واحد دهلران در این نشست که در دفتر معاونت آموزشی و دانشجویی این واحد دانشگاهی تشکیل شد،کانون‌ها را رکن اصلی حرکت دانشجویی دانست و حضور دانشجویان در کانون‌ها را موجب رونق و پویایی دانشگاه دانست.


فضل‌الله امیری با بیان اینکه فعالیت در کانون‌ها تمرینی برای فعالیت‌های اجرایی در آینده خواهد بود، گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی حمایت‌های خود را تا حد توان انجام خواهد داد و خواستار جدیت و تلاش اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های فرهنگی هنری شد.


در پایان این نشست اعضای کانون به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.


جشنواره دانشجویان شهید در واحد آستارا برگزار شد


جشنواره گرامیداشت دانشجویان شهید درسالن اجتماعات نبی اکرم (ص) دانشگاه آزاداسلامی واحد آستارا از سوی بسیج دانشجویی و با حضور فرماندهان سپاه پاسداران و بسیج ناحیه آستارا، رئیس بنیاد شهید و سرپرست واحد آستارا برگزار شد.


سید محمد رشیدی معاون فرهنگی و دانشجویی واحد آستارا در این جشنواره، شهیدان را به عنوان چشم چراغ ملت و اسلام یاد کرد و از جان گذشتگی‌ها وفداکاری‌های آن عزیزان از دست رفته و همچنین از خانواده‌های معزز شهدا قدردانی به عمل آورد.


سامان ساسانیان معاون آموزش و پرورش شهرستان آستارا هم با ارائه خاطرات جبهه و دوران جنگ تحمیلی از رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام یاد کرد و از جوانان خواست روش زندگی این اسطوره‌ها را سرمشق خود قراردهند.


در پایان جشنواره هدایایی به رسم یادبود به خانواده های شهدا از طرف بسیج دانشجویی اهدا شد.


همایش چگونه یک خانواده خوشبخت داشته باشیم


به گزارش آنا به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان همایشی با عنوان چگونه یک خانواده خوشبخت داشته باشیم در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.


در این همایش که عموم خانواده‌ها شرکت داشتند، دکتر امان‌اللهی از استادان حوزه و دانشگاه طی سخنانی گفت: امروزه نیاز است که خانواده‌ها با کسب مهارت و آگاهی در زمینه چگونگی رفتار در خانواده و اجتماع در جهت ایجاد یک خانواده خوشبخت گام بردارند.


وی افزود: خانواده‌ها باید به مقوله‌هایی همچون احترام، تفاهم و عشق اهمیت بدهند و یک زوج در پیاده سازی آن در محیط زندگی تلاش کنند بطوریکه در رفتار و تصمیم‌ها احترام متقابل و دوست داشتن و عشق ورزیدن وجود داشته باشد.


امان اللهی ادامه داد: بسیاری از اوقات ندانستن مهارت‌های زندگی باعث ایجاد جدایی و یا اختلافات زناشویی می‌شود که دانستن چگونگی رفتار، و یا چگونگی برخورد با مشکلات و اختلاف سلیقه‌ها در شیرین شدن زندگی اثر بخش است. در پایان این همایش امان‌اللهی به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.


نائب قهرمانی تیم واحد بوکان


مسابقات هندبال پسر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با قهرمانی واحد ارومیه و نائب قهرمانی تیم واحد بوکان خاتمه یافت.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در فینال این مسابقات، تیم‌های ارومیه و بوکان به مصاف هم رفتند که تیم ارومیه با نتیجه 27 بر 22 تیم بوکان را شکست داد و توانست مقام اول مسابقات را از آن خود کند.


تیم واحد بوکان و میاندوآب نیز به ترتیب مقام‌های دوم و سوم رسیدند.


این مسابقات که در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان و با حضور تیم‌های مختلف در سه روز برگزار شد، صبح امروز (سه‌شنبه 28 اردیبهشت) با حضور مسئولان واحد بوکان کاپ و مدال‌ها به ورزشکاران اهدا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته