دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1402 - 16:20

کاروان ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران به رقابت‌های ملی اعزام شد

کاروان ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران به رقابت‌های ملی اعزام شد
مراسم بدرقه کاروان ورزشی دانشجویان اعزامی به چهارمین المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر سراسر کشور با حضور سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و عبدالرضا سیف مسئول بسیج اساتید دانشگاه تهران برگزار شد.
کد خبر : 860892

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر سراسر کشور به صورت دوسالانه برگزار می‌شود که در دوره جدید این مسابقات، کاروان ۸۰ نفره دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران در ۷ رشته دختران و شش رشته پسران با تیم‌های دانشجویی شاهد و ایثارگر از سراسر کشور به رقابت می‌پردازند.
چهارمین المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر سراسر کشور با شعار «رفاقت در میدان، رقابت در ایثار» در ۹ رشته ورزشی فوتسال، والیبال، بسکتبال ۳ نفره، بدمینتون، تنیس روی میز، شنا، دو و میدانی، آمادگی جسمانی و هفت سنگ برگزار می‌شود.

بیش از ۱۳۰۰ دانشجوی دختر شاهد و ایثارگر از ۱۰ تا ۱۷ مرداد و بیش از ۱۲۰۰ دانشجوی پسر شاهد و ایثارگر از ۱۹ تا ۲۶ مرداد ماه در قالب این المپیاد به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران امروز در مراسم بدرقه کاروان ورزشی دانشجویان اعزامی به چهارمین المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر سراسر کشور که در سالن شورای دانشگاه تهران برگزار شد، با تاکید بر ایده‌پردازی دانشجویان ورزشکار شاهد و ایثارگر به منظور گسترش و تقویت ورزش دانشجویی، بیان داشت: اگر می‌خواهیم کار بنیادی، فرهنگی و ماندگار در دانشگاه تهران انجام دهیم، حتماً بایستی دانشجویان شاهد و ایثارگر یک پای ثابت این فعالیت‌ها باشند.

وی با اشاره به جذابیت موضوعات ورزشی برای عامه دانشجویان، نقش فعالیت‌های ورزشی در زمینه نهادینه‌سازی ارزش‌ها در دانشگاه و جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی از سایر کارکرد‌های اصلی دانشگاه مجزا نیست و همه آن‌ها باید در یک بسته جامع دیده شوند.

رئیس دانشگاه تهران با یادآوری قهرمانی کاروان دانشگاه تهران در المپیاد دانشجویی کشور در سال ۱۴۰۱، ابراز امیدواری کرد: کاروان ورزشی دانشجویان اعزامی دانشگاه تهران به چهارمین المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر سراسر کشور نیز بتوانند ضمن ارتقای رتبه و جایگاه دانشگاه تهران، اثرگذاری خود را در میان دانشجویان دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌ها بر جای گذارند.

مقیمی از پیش‌بینی جوایز انگیزشی و پیش‌بینی تسهیلات ویژه در حوزه‌های آموزشی و رفاهی برای مقام‌آوران این مسابقات خبر داد و عنوان کرد: دانشجویان شاهد و ایثارگر نور چشم ما و همیشه باعث افتخار ما هستند. امیدواریم با موفقیت در المپیاد شاهد و ایثارگر دانشجویان سراسر کشور شرکت کنید و به سلامتی برگردید.

رضا نوری، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه تهران نیز در این دیدار از تلاش برای ارتقای سرانه ورزشی دانشگاه تهران خبر داد و با قدردانی از تلاش‌های دانشجویان شاهد و ایثارگر، اظهار کرد: کاروان ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران با عنوان «شاهدان امید» به چهارمین المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر سراسر کشور اعزام می‌شوند.

عباسعلی گائینی، استاد تمام گروه تخصصی علوم ورزشی و رئیس دانشکده ورزش و تندرستی دانشگاه تهران نیز با بیان اینکه همکاری و همیاری و میل به پیروزی در ورزش از عناصر همیشگی آن است، به دانشجویان ورزشکار شاهد و ایثارگر تاکید کرد: در کنار اینکه توانایی‌های مهارتی خود را در مسابقات نشان می‌دهید، توانایی‌های اخلاقی خود را هم بروز دهید و نماینده یک دانشجوی مؤثر در سطح ملی باشید.

مهرزاد حمیدی، استاد دانشگاه و معاون دانشکده ورزش و تندرستی نیز از وفاق، سازگاری، مهارت‌های روانشناختی و خودپنداری مثبت و اعتماد به نفس، به عنوان آثار و نتایج حاصل از مسابقات ورزشی دانشجویی نام برد و تاکید کرد: ما همگی شانس داشته‌ایم که در ورزش بوده‌ایم. توفیق اولیه برای شما دانشجویان، تعلیم و تربیتی است که در میدان کسب می‌کنید و خاطره آن را هیچ‌گاه از یاد نمی‌برید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته