دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر کشور عنوان کرد؛

بهره‌برداری از دستاورد‌های کنگره «سلامت در اربعین» در گردهمایی‌های اجتماعی

بهره‌برداری از دستاورد‌های کنگره «سلامت در اربعین» در گردهمایی‌های اجتماعی
وزیر کشور با اشاره به اهمیت موضوع سلامت در راهپیمایی اربعین سلامت گفت: کنگره «سلامت در اربعین» یک رویداد چندروزه نیست؛ بلکه می‌توان از دستاورد‌های آن در تمام گردهمایی‌های عظیم دینی و اجتماعی بهره برد.
کد خبر : 860875

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد وحیدی وزیر کشور، رئیس سومین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین اظهار کرد: اربعین بزرگترین تجمع معنوی جهان است که در آن میلیون‌ها نفر از جنین خفته در بطن مادر تا سالخوردگان یکصدساله شرکت می‌کنند؛ بنابراین موضوع سلامت در چنین رویدادی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه بار دیگر اربعین حسینی را پیش رو داریم و وظیفه داریم با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های پزشکی، سلامت و ایمنی زائران را تأمین کنیم، افزود: سومین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین فرصتی است تا نمایندگان حوزه سلامت کشور‌های مختلف در کنار جمهوری اسلامی ایران با هم‌افزایی و همکاری، موفقیت در انجام این وظیفه را محقق کنند.

وزیر کشور یادآور شد: نباید به کنگره سلامت در اربعین به‌عنوان یک برنامه موقت چندروزه نگاه شود، بلکه حاصل آن در ابعاد بین‌المللی باید به بهره‌مندی امت اسلامی و جامعه بشری از دستاورد‌های مدیریت سلامت در تجمعات عظیم دینی و اجتماعی کمک کند.

وحیدی اضافه کرد: تقویت و هماهنگی بین‌بخشی میان گروه‌های ارائه‌کننده خدمات سلامت، تقویت دیپلماسی کشور‌های اسلامی و شناسایی ظرفیت‌های موجود و تقویت مشارکت مردمی از اهداف سومین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین است.

رئیس سومین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین ادامه داد: برنامه‌ریزی برای مواردی از جمله شناسایی بیماری‌های شایع، سلامت غذایی به‌ویژه در فصل گرما، مسئله گرد و غبار و تمهیدات برای بیماران تنفسی، حضور ده‌ها هزار زائر نیازمند به مراقبت ویژه و مواجهه با سوانح پرتکرار در راهپیمایی اربعین، کمک می‌کند تا ضمن پیشگیری از خطرات، در برگیرنده پیام صلح‌طلبانه، امنیت‌ساز، سلامت‌بخش و عدالت‌خواهانه نهضت عاشورا برای تمام جهانیان باشد.

وی در پایان گفت: سومین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین با همکاری مجامع علمی، فرهنگی، مذهبی و دستگاه‌های اجرایی کشور و با شرکت اندیشمندان و نخبگان علمی از سراسر جهان با هدف پاسداشت نهضت جهانی عاشورا برگزار می‌شود و دستاورد‌های این هم‌اندیشی بدون شک، گره‌گشای مسائل متعددی در حوزه سلامت زائران در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی است.

گفتنی است، سومین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین یازدهم الی سیزدهم مرداد ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود. درمان، بهداشت، تغذیه، طب سنتی، پرستاری، توانبخشی، پزشکی قانونی، فناوری اطلاعات، امداد و نجات، داور و تجهیزات، سلامت روان، بهداشت محیط، مدیریت حوادث و بلایا محور‌های علمی این کنگره هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته