دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1402 - 14:28

رئیس‌جمهور مصوبه تثبیت نظارت صدا و سیما بر نمایش خانگی را ابلاغ کرد

رئیس‌جمهور مصوبه تثبیت نظارت صدا و سیما بر نمایش خانگی را ابلاغ کرد
رئیس‌جمهور کشورمان مصوبه تثبیت نظارت صدا و سیما بر نمایش خانگی را ابلاغ کرد.
کد خبر : 860854

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور مصوبه تثبیت نظارت صدا و سیما بر نمایش خانگی را ابلاغ کرد.

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که سی خرداد به ریاست سیدابراهیم رئیسی برگزار شده بود، ماده واحده «تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر» را به تصویب رسید.

بر اساس این ماده واحده، حیطه اختیارات و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این حوزه مشخص و برای فعالان بخش خصوصی به‌ویژه در پلتفرم‌های پخش صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی معین شد که در چه بخش‌هایی باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چه بخش‌های دیگری باید از سازمان صدا و سیما مجوز اخذ کنند.

همچنین بند دیگری از این الزامات که اصول و سیاست‌های ساخت و پخش صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی را به شکلی دقیق‌تر مشخص می‌کند، به تصویب رسید.

در این جلسه مقرر شد در حوزه سیاست‌ها و ضوابط ساخت و پخش صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی، مقررات لازم برای ساماندهی این عرصه با عنایت به سیاست‌ها و اصول تعیین شده از سوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، از سوی مسئولان مربوط به شکل لایحه تهیه و برای تصویب به عنوان قانون به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

بر اساس این مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، وظیفه نظارت در حوزه سکوهای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی طبق قانون اساسی و قوانین موضوعه، بر عهده سازمان صدا و سیما قرار دارد.

پیمان جبلی رئیس صدا و سیما با اشاره به ابلاغ این مصوبه تاکید کرده است: «به گفته دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه این شورا در خصوص تثبیت نظارت صدا و سیما بر نمایش خانگی توسط ریاست محترم جمهوری ابلاغ شد.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته