واکنش هوادار به رفتار باشگاههای دولتی و صنعتی
به گزارش خبرگزارش علم و فناوری آنا، میلاد فاندر برنامهریزی باشگاه هوادار را در دوران آمادهسازی پیش فصل هوشمندانه برشمرد و اظهار داشت: همان طور که میدانید هوادار نخستین باشگاه لیگ برتری بود که تمریناتش را در پایتخت آغاز کرد و چنین رویکردی میسر نمیشد مگر با هماهنگی بالای کادر توانمند مدیریتی باشگاه هوادار و در راس آن مدیرعامل و کادر فنی با دانش مجموعه به ویژه سرمربی باتجربهمان که خوشبختانه آغاز زود هنگاممان در تمامی زمینهها با توجه به تغییراتی که در کادر فنی و بازیکنانمان ایجاد شده است سبب شد به طور طبیعی شناخت مناسب و سریعتری میان ارکان مجموعه ایجاد شود.
مدیر روابط عمومی و رسانه باشگاه هوادار عملکرد بنفشها را در نقل و انتقالات تابستانی منطقی قلمداد کرد و افزود: خوشبختانه سیاستهای فدراسیون فوتبال در جهت پایان دادن به هرج و مرج ها، در کنار انضباط مالی همیشگی باشگاه هوادار در پرداختیهایش و ثبات به وجود آمده در شخصیت باشگاهی که پنجمین فصل حیات خود در فوتبال ایران را پشت سر میگذارد سبب شده است که باشگاه هوادار به یکی از انتخابهای نخست بازیکنان جوان و باتجربهای تبدیل شود که برای پیشرفتشان به یک محیط آرام و به دور از حاشیه نیاز دارند.
سخنگوی باشگاه هوادار در ادامه اضافه کرد: متأسفانه در فصل نقل و انتقالاتی جاری مدیران و سرمربیان باشگاههای دولتی و صنعتی در چندین نمونه بدون مکاتبه رسمی با باشگاه و حتی هماهنگی لفظی با مسئولان مجموعه با بازیکنان جوان و باتجربه تحت قراردادمان به دفعات و با قرار دادن واسطههای گوناگون مذاکره کردهاند که چنین رویکردی خلاف اصول اولیه اخلاقی و حرفهای بوده است و قطعا به طور طبیعی با واکنش جدی تمامی مجموعه در بخشهای اجرایی، حقوقی و رسانهای رو به رو خواهند شد و البته که در این میان بودهاند مدیران عامل، سرمربیان گوناگون و مدیران برنامهای که به طور رسمی باب مذاکرات را گشوده و با پاسخهای منفی و مثبت در روند مذاکره با مدیران مجموعه به طور حرفهای و در یک گفتمان برابر کنار آمدهاند.
مدیر روابط عمومی باشگاه هوادار انتقال محمدرضا خالد آبادی گلر ملیپوش، پیشین و به تعبیر وی دوست داشتنی بنفشها را به استقلال یک تجربه بسیار موفق برای باشگاه هوادار در پروسه هماهنگی با بازیکن، مدیر برنامه بازیکن، مدیرعامل و سرمربی باشگاه مورد نظر برشمرد که به نوعی منافع تمامی طرفین در جابهجایی مذکور در نظر گرفته شد و متأسفانه دوستان دیگری میآیند و برای بازیکن تحت قرارداد هوادار به مدلی از بازارگرمی روی میآورند که در فوتبال ایران منسوخ شده است و بدون در نظر گرفتن مصالح باشگاهی که به بازیکن مد نظر میدان داده، به ایشان بها و برایش تبلیغ کرده است تا در فصل پیش رو از آن بهره ببرد، با استناد به بند فسخ به تعبیر ما غیر مجاز درصدد جدا نمودن بازیکن مد نظر و انتقال بازیکن به باشگاه صنعتی برمیآیند که به طور قطع با شکایت رسمی بخش برجسته حقوقی باشگاه هوادار رو به رو خواهند شد و عوارض عبور از خط قرمزهایمان را باید بپردازند.
مدیر رسانهای باشگاه هوادار در ادامه به یکی از دغدغههای جدی بازیکنان در نقل و انتقالات جاری نیز اشاره کرد و اضافه کرد: متأسفانه آییننامه جدید نقل و انتقالاتی پرداخت مبلغ خروج از استان بازیکنان را از عدد ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و به طرز عجیبی به معادل یک درصد عدد قرارداد فصل گذشتهشان افزایش داده است به طوری که هیئت فوتبال یکی از استانها روز گذشته بابت صدور مجوز خروج از استان سه بازیکن جدید هوادار مبلغ ۲ میلیارد ریال طلب کرده است که واقعا مشخص نیست چنین مبلغی در ازای چه خدماتی باید از سوی بازیکنان به آنها پرداخت شود و مگر نه آن که پرداخت بیش از ۵ درصد بابت حق فدراسیون، ۱۰ درصد بابت مالیات، ۱۰ درصد بابت حق ایجنتی و…نیز وجود دارد و واقعا بازیکن اگر در تمامی باشگاه ها مانند هوادار صددرصد قرارداد خود را دریافت کند اما در عمل و در خوشبینانه ترین حالت به ۷۰ درصد مبلغ قراردادی که منعقد میکند نخواهد رسید و واقعا میطلبد حالا که از سیاستهای درست فدراسیون گفته میشود به تصمیمات بعضا غلط مسئولان نیز اشاره شود.
فاندر در پایان هماهنگی بالای میان کادر مدیریتی، فنی، بازیکنان و عوامل مجموعه را نوید بخش ادامه ماجراجوییهای هوادار در فوتبال ایران برشمرد و افزود: باشگاهی که مانند یک خانواده صمیمی و با بودجهای اقتصادی اما با برنامهریزی در تمامی سطوح در حال فعالیت است باید در فوتبال کشورمان به عنوان الگوی مناسب باشگاه داری در بخش خصوصی معرفی شود و می طلبد که رسانهها به عنوان برجستهترین عنصر موجود کما فی السابق نگاه زیبایشان را معطوف به چنین مجموعههایی نمایند.
انتهای پیام/