دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه الزهرا مطرح کرد؛

تجهیز دختران دانشگاهی به معارف اسلامی

تجهیز دختران دانشگاهی به معارف اسلامی
رئیس دانشگاه الزهرا (س) دردیدار با وزیر سابق زنان عراق گفت: ما وظیفه داریم دختران دانشگاهی را به علوم روز و فناوری‌های جدید و همچنین معارف اسلامی مجهز کنیم.
کد خبر : 860486

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشری الزوینی، مدیر دپارتمان علوم سیاسی دانشگاه العراقیه و وزیر سابق زنان عراق، در محل ساختمان ریاست دانشگاه الزهرا با زهرا ناظم بکائی ریاست دانشگاه، ملاقات و گفتگو کرد.

ناظم بکائی رئیس دانشگاه الزهرا (س) با خوشامدگویی به میهمان عراقی و نثار درود به شهدای راه حق به ویژه شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، بر ضرورت هم‌فکری و هم‌افزایی به منظور اتخاذ تدابیری برای مواجهه با حملات دشمنان اسلام و مسلمین به ویژه در حوزه زنان و خانواده، تاکید کرد.

رئیس دانشگاه الزهرا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما وظیفه داریم دختران دانشگاهی را به علوم روز و فناوری‌های جدید و همچنین معارف اسلامی مجهز نماییم تا اثرگذاری مناسبی در صحنه‌های جهانی داشته باشند.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ حجاب به وسیله یادآوری هویت دختران مسلمان، هرگونه سرمایه گذاری برای ارتقا و رشد دختران را مایه دستیابی به نتایج مثبت در خانواده در نقش‌های مادر، همسر، خواهر و دختر دانست.

 بشری الزوینی گفت: دو ملت ایران و عراق اشتراکات فراوانی دارند. دغدغه‌ها و چالش‌های مشترک سبب شده است که مسائلی که برای شما در ایران اهمیت دارد، برای ما در عراق نیز حائز اهمیت باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت و ضرورت همکاری‌های دانشگاهی دو کشور به ویژه در زمینه مطالعات زنان و خانواده تاکید نمود و تاسیس پژوهشکده مطالعات زنان و خانواده در عراق را به منظور انجام پژوهش‌های مشترک در زمینه خشونت علیه زنان و کودکان و اصلاح قوانین و حقوق زنان و خانواده به عنوان یکی از برنامه‌های آینده دانشگاه خود اعلام نمود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته