دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

آخرین جزئیات از دلیل سنگفرش‌ شدن ایستگاه‌های اتوبوس

آخرین جزئیات از دلیل سنگفرش‌ شدن ایستگاه‌های اتوبوس
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و‌رانندگی تهران بزرگ ضمن تشریح آخرین جزئیات از دلیل سنگفرش‌ شدن ایستگاه‌های اتوبوس، گفت: ایستگاه‌های اتوبوس طول خطوط ویژه خیابان‌های آزادی، انقلاب و دماوند، شیخ محمدی، هلال احمر در اولویت اول اجرای این طرح هستند.
کد خبر : 860431

سرهنگ مصطفی زینی‌وند مقدم رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و‌رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره علت سنگفرش کردن ایستگاه‌های اتوبوس پایتخت، گفت: با توجه به سنگینی وزن اتوبوس‌های خطوط تندرو، معمولا در محل توقف این اتوبوس‌ها در ایستگاه‌های طول خطوط ویژه، همواره روکش آسفالت دچار پستی و بلندی یا اعوجاج می‌شود و آسیب می‌بیند.

وی افزود: بنابراین برای رفع این معضل به صورت اساسی، راهکار تغییر جنس رویه راه در ایستگاه‌های اتوبوس با هماهنگی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران (اجرای سنگفرش بجای آسفالت) به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و‌رانندگی تهران بزرگ بیان کرد: ایستگاه‌های اتوبوس طول خطوط ویژه خیابان‌های آزادی، انقلاب و دماوند، شیخ محمدی، هلال احمر در اولویت اول اجرای این طرح هستند.

سرهنگ زینی‌وند مقدم گفت: از جمله نتایج و بازخورد‌های مثبت این طرح می‌توان به کاهش هزینه‌های ترمیم و همسطح‌سازی مداوم آسفالت، رفع معضل گیر کردن زیر اتوبوس‌ها با اعوجاج آسفالت محل ایستگاه‌ها، آرام‌سازی، جلوگیری از تغییر مسیر‌های ناگهانی و در نهایت افزایش ضریب ایمنی تردد اشاره کرد.

وی تاکید کرد: پلیس راهور تهران بزرگ به دنبال ایمن‌سازی نقاط و دسترسی‌های مختلف پایتخت است تا شهروندان بتوانند سفری ایمن داشته باشند و از شدت و تعداد حوادث کاسته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب