دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1402 - 10:01

پرونده «رابرت مالی»/ دولت واشینگتن جزئیاتی به کنگره ارائه نداد

پرونده «رابرت مالی»  دولت واشینگتن جزئیاتی به کنگره ارائه نداد
جلسه توجیهی کنگره آمریکا با مقام‌های دولت بایدن درباره پرونده نماینده سابق آمریکا در امور ایران بدون آنکه به رفع ابهام‌ها منجر شود، برگزار شد.
کد خبر : 860399

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، وبگاه «جوئیش اینسایدر» به نقل از «مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، نوشت: مقام‌های دولت واشینگتن نتوانسته‌اند به این کمیته جزئیاتی درباره وضعیت «رابرت مالی» نماینده سابق آمریکا در امور ایران ارائه دهند.

مالی چندی پیش به ظن سهل‌انگاری در حفاظت از اطلاعات محرمانه، از این سمت کنار گذاشته شد.

به گفته مک‌کال، از آنجا که این پرونده‌ای باز و در دست بررسی است، دولت واشینگتن واقعا به جزئیات آن دسترسی ندارد و تا وقتی که تحقیقات به سرانجام نرسیده نمی‌تواند گزارش کاملی از آن به کنگره ارائه دهد.

این در حالی است که مک‌کال به ظن اینکه ممکن است مالی اطلاعات محرمانه را به یکی از دشمنان آمریکا ارئه داده باشد، احتمال «خیانت» را نیز مطرح کرده است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با «جوئیش اینسایدر» هم می‌گوید: سوال این است که چنانچه پای اف‌بی‌آی به پرونده کشیده شده، پس مسئله امنیت ملی در میان است. اما برداشت من این است که تا وقتی تحقیقات جریان دارد، دولت از احضاریه کنگره تبعیت نمی‌کند و این مسئله (احضار مقام‌های دولت) با توجه به قانون محرمانگی و سایر ملاحظات، دشوار است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا همچنین از اینکه چرا وزارت خارجه آمریکا به قانونگذاران در مورد مسایل امنیتی پیرامون مالی خبر نداده، ناراضی است.

وی گفت: وقتی این خبرگزاری‌ها هستند که قبل از سایرین داستان را گزارش می‌کنند، ما با مشکل مواجه می‌شویم.

سه‌شنبه گذشته، رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که وزارت خارجه این کشور تصمیم گرفته است یک جلسه با کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان برگزار کند تا در خصوص تعلیق و برکناری رابرت مالی توضیح دهد. اما اکنون با توجه به اظهارات مک‌کال، این ارزیابی وجود دارد که با توجه به عدم ارائه جزئیات، این نشست چندان رضایت‌بخش نبوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته