دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل حراست جهاددانشگاهی:

شنیدن حرف‌ها، ناراحتی و سوءتفاهم‌های ایجاد‌شده را برطرف می‌کند

شنیدن حرف‌ها، ناراحتی و سوءتفاهم‌های ایجاد‌شده را برطرف می‌کند
مدیرکل حراست جهاد دانشگاهی گفت: در مورادی شنیدن حرف‌های همکاران ناراحتی و سوءتفاهم‌های ایجاد شده را برطرف می‌کند و انگیزه آنان را برای کار و خدمت افزایش می‌دهد.
کد خبر : 860307

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید یوسف حسینی مدیر کل حراست جهاددانشگاهی در جلسه تکریم و معارفه مدیر حراست سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف با اشاره به اینکه پایه جهاد بر اساس تقوا و مسائل فرهنگی گذاشته شده است، بر توجه به این اصل و تکریم نیروی انسانی شاغل در این نهاد که سرمایه‌های اصلی آن هستند تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مدیران حراست باید شنونده‌های خوبی برای همکارانی که به دلایلی ناراحتی‌هایی برایشان پیش می‌آید باشند، بخشی از ناراحتی و گلایه همکاران را نتیجه نادیده گرفته شدن یا در مواردی عدم دسترسی راحت آنان به مسئولان مربوط دانست و اظهار کرد: در اتاق مدیرکل حراست جهاددانشگاهی و همه مدیران ادارات حراست واحدهای جهاددانشگاهی به روی همه همکاران آنها باز باشد و هر زمان که همکاران نیاز داشتند حرف‌های آنها شنیده و بررسی و در درجه اول به رئیس سازمان مربوطه منعکس شود. در کنار مدیران حراست، روسا و معاونان واحدها نیز تدبیری بیاندیشند تا در طول هفته چند ساعت از زمان حضورشان به شنیدن صحبت‌ها، پیشنهادها، نقدها و گلایه‌های احتمالی همکارانشان صرف شود.

حسینی با بیان اینکه در مورادی شنیدن حرف‌های همکاران ناراحتی و سوءتفاهم‌های ایجاد شده را برطرف می‌کند و انگیزه آنان را برای کار و خدمت افزایش می‌دهد، افزود: پله اول برای رفع ناراحتی‌ها و سوء‌تفاهم‌های ایجاد شده بین همکاران با هم و همکاران با بدنه سازمان و با مسئولان، صحبت کردن و شنیدن حرف‌های آنهاست، که این مهم نباید نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه با تغییر و تحولاتی که اخیرا در ادارات حراست جهاددانشگاهی آغاز شده است، این ادارات به سمت تخصصی‌تر شدن فعالیت‌ها پیش می‌روند گفت: به دلیل اهمیت فعالیت‌های جهاددانشگاهی و جایگاه و اهمیت نیروی انسانی در این نهاد و در نزد رئیس و مسئولان آن، تغییر و تحولاتی در این ادارات آغاز شده است که ان‌شاءالله اثربخش خواهد بود و این تغییرات و اصلاحات، پاسخگویی از سوی حراست ها را افزایش خواهد داد.

سید یوسف حسینی انتصاب‌های جدید در ادارات حراست واحدهای جهاددانشگاهی را نوعی تجدید قوا در این ادارات ذکر کرد و اظهار کرد: طی پنج سال گذشته که آقای عابدی مدیریت این اداره را به عهده داشتند زحمات زیادی کشیدند و با توجه به اینکه کار ادارات حراست از جنبه مسئولیت خطیری که در ارتباط با اعضای جهاددانشگاهی به عهده دارند و در معرض شنیدن روزانه گلایه ها و شکایات هستند کار سختی است و شنیدن دائمی گلایه ها و ناراحتی های همکاران، به مرور زمان بر سلامت جسم و روح و روان شنونده تاثیر می گذارد، جابجایی مسئولیت و واگذاری وظایف به دیگر همکاران با تجربه و با سابقه واحدها، اجتناب ناپذیر و مفید است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون به مدد و برکت حضور همکاران متخصص در بدنه اداره کل حراست جهاددانشگاهی، این اداره آمادگی ارائه مشاوره و کمک و همراهی با تک تک مدیران حراست واحدها را داراست، ضمن تبریک به خانم مقصودیان به عنوان مدیر جدید اداره حراست سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف به عنوان نیرویی که سالها تجربه فعالیت در سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف را در کارنامه فعالیت خود دارد، بر مشورت و استفاده از تجربه و دانش افراد اهل فن در این حوزه برای حل مشکلاتی که در حوزه وظایف این اداره است و همچنین انتقال تجربیات تاکید کرد.

در ادامه جلسه، مردانی رئیس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف با تقدیر از زحمات حمیدرضا عابدی مدیر سابق و با تبریک به معصومه مقصودیان مدیر جدید این اداره، با اشاره به اینکه وجود اختلاف نظر و چالش از جنبه‌های مختلف در بین نیروهای انسانی که با فرهنگ و طرز فکر و سلایق و تخصص و تجربیات مختلف در یک سازمان دور هم جمع شده‌اند و ساعاتی طولانی را در طول روز در کنار هم سپری می کنند، گریز‌ناپذیر است، افزود: هنر و درایت مسئولان این است که با بکارگیری شیوه‌های درست ارتباط با اعضا، این چالش‌ها و نتایج منفی حاصل از اختلاف‌نظرها را به حداقل برسانند. در این مسیر، نقش اداره حراست و قسمت‌هایی که مسئولیت انجام فعالیت‌های فرهنگی را به عهده دارند، پر رنگ تر و موثرتر است.

مردانی با بیان اینکه در اتاق ریاست این سازمان به روی همکاران باز است و شنونده مشکلات هستند و تا جایی که در توان دارند و قوانین و امکانات موجود اجازه می دهد با کمک معاونان و مدیران مراکز و گروه های این سازمان اقدام هم می شود، افزود:هم اکنون ممکن است برخی مشکلات مالی و غیر مالی، از اهم دلایل ناراحتی و گلایه همکاران باشد که تمام تلاش ما در برنامه‌ریزی‌ها و اجرا، رفع این مشکلات است تا ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد گشایش‌هایی در این زمینه و رفع مشکلات همکاران که بخشی از آنها با مسائل مالی در ارتباط است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب