دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تمهیدات ترافیکی پلیس پایتخت در عاشورا و تاسوعای حسینی اعلام شد

تمهیدات ترافیکی پلیس پایتخت در عاشورا و تاسوعای حسینی اعلام شد
رئیس پلیس راهور تهران تمهیدات ترافیکی عاشورا و تاسوعای حسینی (ع) را اعلام کرد.
کد خبر : 860160

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار محمدحسین حمیدی ضمن تسلیت فرارسیدن عاشورا و تاسوعای حسینی اظهار کرد: در این ایام، تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ به صورت ۱۰۰ درصدی مخصوصا مقابل حسینیه‌ها و تکایا در شب و روز حضور دارند و با دستجات عزاداری در حین حرکت همراه هستند.  

وی افزود: در این ایام محدودیت و ممنوعیت حرکت و تردد نداریم، اما در برخی محل‌های برگزاری مراسم با رعایت نکات ایمنی و تعیین مسیر‌های جایگزین در صورت نیاز محدودیت تردد به صورت مقطعی اعمال خواهد شد.  

رئیس پلیس راهور تهران تصریح کرد: برخی مواقع پلیس مجبور می‌شود برخی از معابر را به صورت مقطعی مثلا در زمان تخلیه بار ترافیک در پایان مراسمات برقرار کند و خودرو‌ها را از مسیر‌ها و معابر دیگری هدایت کنیم و یا در زمان عبور دستجات عزاداری از خیابان‌های دیگری این کار را انجام دهیم که نیاز است تا شهروندان حتما همکاری لازم را با تیم‌های پلیس راهور داشته باشند.  

حمیدی گفت: شهروندان حتما جهت پارک وسایل نقلیه خود از پارک مورب استفاده کنند چنانکه عقب وسیله نقلیه به سمت پیاده رو و جلوی خودرو به سمت خیابان باشد تا بتوانند در موقع خروج به راحتی اقدام به حرکت و خارج شدن از محل کنند.

وی افزود: اکثر شهروندان و عزادارانی که در مراسمات محرم شرکت می‌کنند لباس‌های تیره و مشکی بر تن دارند که درخواست می‌کنیم در مواقعی که از معابر در حال تردد هستند با احتیاط کامل تردد کرده و از محل روشن جهت عبور خود بهر برده و هیچ گاه از عرض معابر به ناگاه حرکت نکنند تا رانندگان عبوری بتوانند آن‌ها را بهتر ببینند چرا که دید رانندگان کم می‌شود و ممکن است با آن‌ها برخورد کنند.

رئیس پلیس راهور تهران اظهار کرد: به راکبان موتورسیکلت توصیه می‌شود در زمان تردد دقت بیشتری داشته و در طول شب با توجه کافی به جلو حرکت کنند و از اقداماتی مانند صحبت با تلفن همراه و خوردن و آشامیدن جدا خودداری کنند تا باعث برخورد نشود.  

حمیدی بیان کرد: بعد از اتمام مراسمات شهروندان برای رسیدن به مقصد عجله نکنند چرا که در این زمان معابر هم خلوت هستند و این خلوتی شاید باعث شود که آن‌ها با سرعت زیاد حرکت کنند که توصیه می‌شود با آرامش خاطر و با احتیاط و با سرعت مجاز حتی کمتر از سرعت‌های مقرره تردد کنند.  

وی افزود: برخی با هر وسیله‌ای مانند گِل‌مالی روی پلاک خودرو، اقدام به پوشش پلاک کرده و با این کار، ایمنی تردد را کم می‌کنند چرا که این اقدامات از نظر قوانین راهنمایی و رانندگی تخلف است و برهمین اساس عوامل راهور در محل راننده را ملزم به رفع مشکلمی کنند.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: مسئولان موکب‌ها حتما علائم ایمنی و هشداردهنده جهت آشکار سازی محل نصب موکب را نصب کنند و در هنگام پذیرایی هم به گونه‌ای برنامه ریزی شود که ترافیک کمتری ایجاد و در هنگام پذیرایی اگر ترافیک ایجاد شد کمی صبر کرده و این کار را تا زمان روان شدن تردد به صورت مقطعی انجام دهند.

حمیدی تاکید کرد: در دو شب آخر تاسوعا و عاشورا تردد کامیون‌ها جهت حمل و نقل بار تا ساعت ۲ بامداد ممنوع خواهد بود، یعنی از ساعت ۲ بامداد شب به بعد می‌توانند در سطح معابر پایتخت تردد کنند که رانندگان خودرو‌های سنگین باید به این نکته نیز توجه کافی و لازم را داشته باشند.

وی گفت: همچنین در ایام تاسوعا و عاشورا فعالیت‌های عمرانی تعطیل خواهد شد و اجازه حفاری داده نخواهد شد تا ما نیز بتوانیم برای برگزاری هر چه بهتر این مراسمات کمکی کرده باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته