دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور معاونان وزیر علوم و نیرو؛

نخستین مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی سیستم‌های تهویه مطبوع کشور گشایش یافت

نخستین مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی سیستم‌های تهویه مطبوع کشور گشایش یافت
نخستین و تنها مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی سیستم‌های تهویه مطبوع کشور با حضور معاونان وزیر علوم و نیرو در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران افتتاح شد.
کد خبر : 860100

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی سیستم‌های تهویه مطبوع کشور با حضور حسن زمانیان معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) افتتاح شد.

این مجتمع در راستای بهینه سازی مصرف انرژی در سیستم‌های سرمایشی که در تابستان امسال به ۳۰۰۰۰ مگاوات رسیده است و با هدف کاهش مصرف انرژی در دستگاه‌های انرژی بر تهویه مطبوع شامل کولر‌های گازی اسپیلت با کانال و بدون کانال، کولر‌های آبی، چیلر‌های هواخنک و آب خنک، انواع فن‌کویل، فن‌های صنعتی و خانگی و هواسازها، سیستم‌های تهویه مطبوع راه‌اندازی شد.

همچنین اجرای طرح‌های کلان ملی با هدف ارتقای سطح فناوری برای کاهش و بهینه‌سازی مصرف انرژی در سیستم‌های تهویه مطبوع از دیگر اهداف مهم این مجتمع آزمایشگاهی است که در قالب پروژه‌های فناوری و صنعتی مشترک با تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش بنیان و فناور صورت می‌پذیرد.

نخستین مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی سیستم‌های تهویه مطبوع کشور گشایش یافت

مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی سیستم‌های تهویه مطبوع کشور با هدف کاهش مصرف انرژی و تدوین استاندارد در دستگاه‌های تهویه مطبوع و سیستم‌های سرمایش مرکزی ساخته شده و تاکنون مانند آن در کشورمان وجود نداشته و تنها مجتمع مستقل در کشور است که قابلیت اندازه‌گیری عملکرد و مصرف انرژی در تجهیزات تهویه مطبوع را در بخش‌های خانگی و صنعتی جهت تدوین استاندارد‌های مصرف و برچسب انرژی دارد.

این آزمایشگاه با شبیه‌سازی اقلیم‌های کشور، استاندارد متناسب برای سیستم‌های تهویه مطبوع را تدوین می‌کند و به این ترتیب گام مهمی در صرفه‌جویی انرژی به همراه خواهد داشت.

این آزمایشگاه دارای واحد‌هایی است که کار شبیه‌سازی اقلیم‌های مختلف در آن‌ها انجام می‌شود و برچسب انرژی متناسب هر سیستم سرمایشی را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته