دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1402 - 11:32
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

بهادری‌ جهرمی: قیمت خودرو و مسکن کاهشی شد

بهادری‌ جهرمی: قیمت خودرو و مسکن کاهشی شد
سخنگوی دولت گفت: نرخ خودرو و قیمت خرید و فروش مسکن شیب کاهشی قابل قبولی داشته و این نرخ کاهشی مسکن باید اثر خود را روی اجاره‌بها داشته باشد.
کد خبر : 860091

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز (چهارشنبه) پس از حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز دولت، وزیر اقتصاد گزارش خوبی از پیشرفت تهیه اطلس سرمایه‌گذاری ایران ارائه کرد که با محوریت این وزارتخانه در حال نهایی شدن است؛ در این اطلس فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای در نظر گرفتن الزامات سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است.  

وی افزود: با توجه به اینکه اوایل ماه مرداد هستیم گزارش شاخص‌های کلان اقتصادی مرکز آمار منتشر شده و گزارش قابل قبولی بود و در حوزه کنترل قیمت کالاها، برآیند آمار‌ها بهتر بود، اما در حوزه خدمات و برخی کالا‌های خاص وضعیت مورد انتظار دولت نبود. این موارد مورد بررسی قرار گرفت و وزرای مربوطه ماموریت گرفتند تا اقدامات لازم را انجام دهند.  

سخنگوی دولت ادامه داد: نرخ خودرو و قیمت خرید و فروش مسکن شیب کاهشی قابل قبولی داشته و این نرخ کاهشی مسکن باید اثر خود را روی اجاره بها داشته باشد.

دولت رأی دیوان عدالت اداری را اجرا کرد/ مانع قانونی انتصاب لطیفی رفع شد

بهادری جهرمی در واکنش به رأی صادره از سوی دیوان عدالت اداری درخصوص حکم میثم لطیفی نیز افزود: پس از صدور رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در مورد رئیس سازمان اداری و استخدامی، از آنجا که رأی دیوان بر مبنای ایراد به مأموریت میثم لطیفی از دانشگاه امام صادق(ع) صادر شده بود، با تدبیر اتخاذ شده مأموریت وی از دانشگاه به دولت منتفی و سپس با انعقاد قرارداد کار معین رابطه اداری میثم لطیفی با دولت برقرار شد.

وی تاکید کرد: از لحاظ تغییر عنوان و منتفی شدن موضوع و مانع قانونی مذکور در رأی صادره مجددا مقرر شد میثم لطیفی در سمت قبلی انجام وظیفه کند.

سخنگوی دولت در خصوص مصوبات دولت در این هفته گفت: آیین نامه سازماندهی و استفاده از ظرفیت‌های تشکل های مردمی در مدیریت بحران در هیات وزیران به تصویب رسید.

بهادری جهرمی گفت: در جلسه امروز برای حمایت موثرتر از پلیس، آیین نامه ای مصوب شد که مصادیق درگیری مسلحانه، قاچاق کالا و ارز و کسانی که در مسیر ایفای وظایف پلیس مانع فیزیکی ایجاد می کنند، مشخص شود.

به گفته وی، آیین نامه پیشنهادی وزارت بهداشت درباره نحوه پوشش خدمات درمانی برای دهک های یک تا سه درآمدی نیز به تصویب هیات وزیران رسید.

وی از تصویب آیین نامه دیگری به پیشنهاد بانک مرکزی خبر داد که بر اساس آن برخورد با صادرکنندگانی که تعهد ارزی دارند و یا باید در مهلت زمانی معینی تعهداتی دارند و یا بیش و کم اظهاری دارند و به وظایف خود عمل نمی کنند، تشدید می شود.

بهادری جهرمی توضیح داد: در راستای ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان بانک مرکزی درخواست داشت اختیاراتی از منظر تنبیهات و محدودیت ها برای ضمانت اجرایی تعهدات داشته باشد که دولت با آن موافقت کرد و لایحه آن تقدیم مجلس می شود تا نظارت موثرتری بر رفع تعهدات ارزی صورت گیرد.

رئیس جمهور هنوز درباره استعفای وزیر ورزش تصمیم‌گیری نکرده است

سخنگوی دولت در خصوص استعفای وزیر ورزش و جوانان گفت: استعفای سید حمید سجادی چند روزی است که تقدیم‌ رئیس جمهور شده اما هنوز حجت‌الاسلام رئیسی تصمیم‌گیری نهایی در این باره نداشته است. 

بهادری جهرمی اظهار داشت: بعد از سانحه بالگرد به دلایل عوارض پس از آن و اینکه سجادی نیازمند استراحت بیشتر و اعمال جراحی دیگری است، وزیر ورزش چندین مرتبه استعفای خود را تقدیم رییس جمهور کرده بود.

تکمیل می شود...

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته