دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1402 - 10:37

وعده سوئد برای ممانعت از تکرار بی‌حرمتی به قرآن کریم

وعده سوئد برای ممانعت از تکرار بی‌حرمتی به قرآن کریم
وزیر خارجه سوئد وعده داد که استکهلم به دنبال اصلاح قوانین با هدف ممانعت از تکرار رفتارهای توهین‌آمیز علیه مقدسات دینی از جمله قرآن کریم است.
کد خبر : 860071

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از آناتولی، «توبیاس بیلستروم» وزیر خارجه سوئد، توهین به قرآن کریم را امری «منزجرکننده» توصیف کرد و مدعی شد که دولتش به دنبال اصلاح قانون برای ممانعت از تکرار چنین اقدامی است.

ظاهرا این اظهارات در جریان تماس تلفنی وی با «احمد عطاف» همتای الجزایری مطرح شده است و در جریان این مکالمه، بیلستروم به موانع قانونی اشاره کرده که در حال حاضر توانایی دولت استکهلم را برای ممانعت از چنین رفتار‌هایی به چالش می‌کشد.

با این حال وی وعده داد که «تلاش می‌کنیم تا بی حرمتی به قرآن تکرار نشود».

وی همچنین در گفت‌وگو با همتای الجزایری، از طرح پیشنهادی وزارت دادگستری سوئد برای ارزیابی امکان تصویب قانونی در حیطه نظم عمومی خبر داد که امکان برخورد با چنین رفتار‌های غیرقابل پذیرشی را فراهم می‌کند.

هفته گذشته، «سلوان مومیکا» تبعه عراقی-سوئدی برای دومین بار ظرف ماه‌های اخیر، با حضور در مقابل سفارت عراق واقع در استکهلم، به قرآن بی احترامی کرد.

در پی این اقدام، مردم عراق که از انفعال دولت استکهلم به خشم آمده بودند، سفارت سوئد در بغداد را به آتش کشیدند.

در ادامه حوادث، عراق سفیر سوئد را اخراج و کاردار خود را از این کشور فراخواند.

سایر کشور‌های مسلمان نیز به شیوه‌های مختلف، اعتراض خود را به وزارت خارجه سوئد ابلاغ کرده‌اند.

اما ماجرا به همین جا ختم نشد و یک گروه افراط گرای دانمارکی نیز در سایه قانون مبهم حق آزادی بیان، طی هفته گذشته، دست کم سه بار به قرآن کریم اهانت کرده است.

مجمع عمومی سازمان ملل روز سه‌شنبه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن هرگونه خشونت علیه کتاب‌های مقدس را به عنوان نقض قوانین بین‌المللی محکوم می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته