دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بارش باران تابستانی در ۱۰ استان کشور

بارش باران تابستانی در ۱۰ استان کشور
سامانه بارشی به شکل رگبار امروز (چهارشنبه) در ۱۰ استان فعال شده و به دلیل تقویت بارش‌ها در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و احتمال وقوع سیلاب، هشدار سطح زرد صادر شده است.
کد خبر : 860051

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سامانه بارشی امروز به شکل رگبار، باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالی، شرق و شمال هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و جنوب شرق فارس فعال است.

فردا پنج‌شنبه هم نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان به‌واسطه فعالیت سامانه بارشی، بارانی است.

مخاطرات فعالیت سامانه شامل احتمال آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال است که هواشناسی برای آن هشدار زرد صادر کرده است.

هواشناسی به اجتناب از اسکان و برپا کردن چادر‌های مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون‌شهری به‌ویژه در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها توصیه کرده است.

امروز چهارشنبه همچنین در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، شمال اصفهان، جنوب سمنان، مرکزی، قم، بوشهر و جنوب تهران وزش باد نسبتا شدید موجب خیزش گردوخاک خواهد شد.

مخاطرات سامانه در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا (احتمال رخداد توفان شن در شرق کشور)، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال است.

دمای هوا از از فردا پنج‌شنبه در اغلب مناطق کشور روند افزایشی خواهد داشت و به‌خصوص در روز‌های شنبه تا یکشنبه هفته بعد گرمتر از هفته جاری است. در چند روز اول هفته اول آینده دمای هوا در محدوده ۳۹ تا ۴۱ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته