دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1395 - 08:39

احتمال لغو تحریم‌های تسلیحاتی لیبی با هدف مقابله با تروریسم

وزیر امور خارجه‌ ایتالیا و همتای آمریکایی وی اعلام کردند، دولت وحدت ملی لیبی می‌تواند برای مقابله با گروه‌های تروریستی درخواست دریافت تسلیحات کند.
کد خبر : 86000

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل ار ایسنا، پائولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه ایتالیا گفت، کمیته‌ تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره‌ امکان صرف‌ نظر کردن از تحریم‌های تسلیحاتی و ارائه‌ سلاح به دولت وحدت ملی لیبی برای مبارزه با تروریسم تصمیم‌گیری خواهد کرد.


این در حالی است که پیش از این، نخست‌وزیر لیبی خواستار لغو تحریم‌های تسلیحاتی این کشور با هدف حمایت از ارتش برای مقابله با گروه‌های تروریستی شد.


جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و همتای ایتالیایی وی اعلام کردند که دولت لیبی می‌تواند درخواست دریافت تسلیحات را برای مبارزه با گروه‌های تروریستی ارائه دهند.


در همین حال، شبکه خبری بی.بی.سی گزارش داد، آمریکا و سایر قدرت‌های جهانی آمادگی خود را برای کمک تسلیحاتی به نیروهای دولت تازه لیبی برای مقابله با گروه تروریستی داعش اعلام کردند.


وزیر امور خارجه آمریکا که در وین به سر می برد، گفت که قدرت‌های جهانی از لغو تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه لیبی حمایت می‌کنند.


کری که برای دیدار و گفت‌وگو با وزرای خارجه انگلیس، فرانسه، ایتالیا و آلمان در مورد تحولات لیبی و سوریه به وین سفر کرده است، گفت که داعش تهدیدی جدیدی علیه لیبی محسوب می‌شود و مقابله با آن امری ضروری است.


کشورهای شرکت‌کننده با انتشار بیانیه‌ای مشترک، حمایت خود را از همکاری با دولت وحدت ملی و کشورهای همسایه لیبی برای مقابله با خطرات سازمان‌های جنایتکار که در همه اشکال قاچاق از جمله قاچاق انسان دست دارند و منطقه مدیترانه را تهدید می‌کنند، اعلام کرده‌اند.


در این بیانیه آمده است: ما طبق تقاضای دولت لیبی آماده آموزش و ارائه تجهیزات به نیروهای گارد ریاست جمهوری و نیروهای مسلح تایید شده دولتی که در سراسر کشور حضور دارند هستیم.


ماه گذشته دولت لیبی هشدار داد در صورتی که از پیشروی داعش جلوگیری نشود، این گروه افراطی ممکن است مناطق وسیعی از این کشور را تحت تصرف خود درآورد.


کری گفت که دولت وحدت ملی تنها نهادی است که می‌تواند همه کشور را متحد و هماهنگی لازم بین نهادها و گروه‌های مسلح را برای شکست داعش ایجاد کند.


انتهای پیام


انتهای پیام/

برچسب ها: بحران لیبی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته