دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1402 - 12:50

شهریاری: بین دوراهی وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی مانده‌ایم/ درویش نارسایی‌های پرسپولیس را جبران می‌کند

شهریاری: بین دوراهی وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی مانده‌ایم  درویش نارسایی‌های پرسپولیس را جبران می‌کند
عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولیس و استقلال در بین دوراهی وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی مانده است.
کد خبر : 859923

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین شهریاری عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس پس از پایان مراسم عزاداری در وزارت ورزش و جوانان در مورد وضعیت پرسپولیس و اینکه خیلی بهتر از رقیب سنتی است، اظهار داشت: وظیفه من بود تا در مراسم عزاداری امام حسین (ع) که الگوی تمام مردم جهان است شرکت کنم. ما به رقیب کاری نداریم و کار خودمان را انجام می‌دهیم. کار خوب پیش رفته و آنچه باید جذب شود جذب شده است. خدا قوت به تمامی اعضای باشگاه می‌گویم.

وی در واکنش به مصاحبه رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که گفته بود تیم مهاجم و مدافع چپ نمی‌خواهد، تصریح کرد: درویش بر اساس بودجه مصوب صحبت می‌کند. سقف بودجه باشگاه مشخص و ارسال شده است. درویش بر اساس درآمدهای باشگاه صحبت می‌کند. اگر سقف بودجه برسد حتماً نارسایی‌ها را جبران می‌کند ولی آنچه در مورد نقل و انتقالات گفته بر اساس واقعیت‌هایی است که تیم می‌تواند بازیکن جذب کند. 

شهریاری در خصوص اینکه رضا درویش اسپانسری معرفی کرده که هیئت مدیره مخالفت کند، گفت: هیچ‌وقت چنین اتفاقی نمی‌افتد چون هیئت مدیره همیشه باشگاه را حمایت کرده و مدیرعامل را ویژه حمایت کرده است.

وی در واکنش به اینکه پرسپولیس مشکل مالی ندارد و چرا نقل و انتقالات تیم متوقف شده، تأکید کرد: مگر می‌شود مشکل مالی نداشته باشیم. همه باشگاه‌ها مشکل منابع مالی دارند. اصلاً پرسپولیس و استقلال استثناً مشکل مالی دارند. تکلیف مالکیت این دو باشگاه مشخص نیست و یکی از میان وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی باید صاحب این باشگاه‌ها باشند. اگر وزارت ورزش صاحب است باید در هزینه‌ها کمک کند. هر باشگاهی به غیر از استقلال و پرسپولیس، به غیر از سقف بودجه درآمدی دارند. این دو باشگاه اسپانسر دارند و دیگر هزینه‌ها را اگر سازمان خصوصی‌سازی مالک است باید هزینه‌ها را تأمین کند، اگر وزارت ورزش مالک است باید مابقی هزینه‌ها را بدهد. در این دوراهی مانده‌انیم. 

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه سازمان خصوص‌سازی نظارت کی‌کند و کمک خاصی نمی‌کند، عنوان کرد: وقتی در تعیین هیئت مدیره نظر می‌دهد باید در موارد مالی هم کمک کند. نمی‌شود تیمی متعلق به وزارت ورزش با وزارت اقتصاد باشد ولی پول ندهند. همه باشگاه‌ها یک صاحبی دارند، یک درآمدی در کارخانه، شرکت یا هر جای دارند، بودجه‌ای وجود دارد. بودجه امسال ما ۳۶۰ میلیارد است امسال هم که بازی‌های آسیایی دارند قطعاً هزینه‌ها بالا می‌رود. جبران این هزینه‌ها یک قسمتی با اسپانسر است. بعد از اسپانسر باید منابع درآمد دیگری باشد. یا حق پخش، یا وزارت ورزش یا وزارت اقتصاد باید هزینه‌های را بدهند. جای دیگری را نداریم که منابع دیگری بیاوریم.

وی در مورد جذب مهاجم خارجی که نگرانی هواداران را به دنبال داشته، گفت: تا وقتی که به هیئت مدیره نیاید و ما در جلسه صحبت نکنیم تا کار نهایی نشود در مورد بازیکنی صحبتی نمی‌کنیم. 

شهریاری در واکنش به اینکه این بحث مطرح شده نگاه برابری به باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال نیست، عنوان کرد: هیچ صحبتی در این زمینه ندارم.

وی در مورد اینکه اختلاف وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی در باشگاه پرسپولیس احساس شده چون استقلالی‌ها خیلی در موردش صحبت کردند، تصریح کرد: بحث اختلاف نیست و بحث قانونمندی است. خصوصی‌سازی می‌گوید شرکتی که وارد بورس می‌شود باید فرآیندی را طی کند و ما باید نظر داشته باشیم. وزارت ورزش هم در بحث‌های ورزشی باید جوابگوی هواداران و مردم باشد. اگر بگوییم سازمان خصوصی سازی همه چیز را قبول می‌کند، پس فردا هوادار جلوی در وزارت اقتصاد می‌رود. بنابراین وزارت ورزش که باید پاسخگوی هواداران باشد باید کلیه تصمیمات قانونی را هم بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته