دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در همایش عدالت‌آموزشی و کودکان‌مهاجر مطرح شد؛

روایت احمد توکلی از حقوق 35 میلیونی یکی از مدیران

نماینده تهران در مجلس با اشاره به حقوق 35 میلیون تومانی یکی از روسای سازمان‌های مهم دولتی گفت: اخیرا به معاون این رییس گفتم که حقوق رییس‌اش ماهی 35 میلیون تومان است و رییس سازمان چندی بعد با من تماس گرفت و توضیح داد این حقوقی که می‌گیرند طبق ضوابط است.
کد خبر : 85973

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایلنا، احمد توکلی در همایش عدالت آموزشی و کودکان مهاجر که عصر امروز در دانشکده مدیریت دانشگاه‌شریف برگزار شد، اظهار داشت: فساد آموزشی می‌تواند بچه‌های فقیر را تحت فشار قرار دهد و از سوی دیگر فساد عمومی نیز با افزایش نابرابری منجر به تشدید فقر می‌شود و کودکان را از هدف آموزش دور می‌کند.


وی افزود: وزیر آموزش و پرورش از یک سو مصاحبه می‌کند که مدارس نباید از خانواده‌ها پول بگیرند اما از سوی دیگر همه مدارس پول می‌گیرند. در بحث فساد آموزشی موارد متعددی وجود دارد به طور مثال معلم می‌تواند از یاددهی خود به دانش‌آموزان کم بگذارد و یا کلاس‌خصوصی برای آنها برگزار کند. تقلب دانش‌آموزان و دانشجویان خود نیز نوعی فساد آموزشی است .


این نماینده مجلس ادامه داد: در حوزه آموزش عالی فساد آموزشی می‌تواند به طور مثال در بحث عضویت در هیات‌علمی مطرح شود . بدترین فساد آموزشی این است که ارزش‌های فکری دانش‌آموزان را تخریب می‌کنند.


توکلی اضافه کرد: پدرها و مادرها دل‌شان می‌خواهد فرزندان‌شان رشد کنند و در منصب‌های اجتماعی قرار بگیرند اما اگر در کشوری تقسیم منزلت‌های قدرت، مناصب‌سیاسی، اداری و فنی با ضریب‌های غیر معقول تقسیم شود، در این‌جا مشکل زیادی به وجود می‌آید، در این شرایط ملاک شایسته‌سالاری نمی‌شود و ملاک اصلی وابسته‌سالاری است.


وی با بیان اینکه تحصیلات بدون امکانات امکان‌پذیر نیست، معتقد است: یکی از نتایج فساد فقر است و فساد حتی در توزیع شیر میان‌وعده در مناطق محروم وجود داشت، به طور مثال به برخی مدارس شیر آبکی می‌دادند و خیلی از بچه‌ها نمی‌توانستند آن را بخورند.


توکلی با بیان اینکه تلاش‌هایی زیادی از دو دهه اخیر برای کمتر شدن فساد آموزشی صورت گرفته، افزود: بازتاب فساد کاهش کمیت و کیفیت آموزش است و تحقیقات نشان داده فساد بالا نابرابری و فقر را تشدید می‌کند.


وی عنوان کرد: در بحث فساد آموزشی مشکلی دیگری که وجود دارد این است که گروه معلمان حیا می‌کنند که بگویند این فسادها در سیستم ما وجود دارد، در صورتی که نباید از این فسادها چشم‌پوشی کرد، به طور مثال چند روز پیش که در مجلس بحث کنکور بود نمایندگان نمی‌توانستند بیان کنند که تاثیر معدل دبیرستان در کنکور بد است.


این نماینده مجلس با اشاره به حقوق 35 میلیون تومانی یکی از روسای سازمان‌های مهم دولتی گفت: اخیرا به معاون این رییس گفتم که حقوق رییس‌اش ماهی 35 میلیون تومان است و رییس سازمان چندی بعد با من تماس گرفت و توضیح داد این حقوقی که می‌گیرند طبق ضوابط است، این در حالی است که این رییس 175 ساعت اضافه‌کار در ماه برای خود رد کرده بود و در پایان هم این رییس قول داده 7 میلیون تومان حقوق دیگر آن را نگیرد.


وی در ادامه درباره آنچه تبعیض نارواتر از فقر عنوان کرد، گفت: تا یک یا دو سال آینده به دلیل شرایط دولت نمی‌تواند کار ویژه‌ای انجام داد.


توکلی اضافه کرد: بنده اولین سیاستمداری بودم که درباره سیستماتیک‌شدن فساد هشدار دادم، اما پس از آن یکی از مقامات گفت که این اتفاق نیفتاده اما باز هم من هشدار دادم فاسدها در تصمیم‌گیری نفوذ می‌کنند. بنده از سال 69 مبارزه با فساد را آغاز کردم و معلوم نیست اگر برای مقابله با فساد کاری نکنیم چه بلایی سر جامعه می‌آید. با فعال‌شدن انجمن دیده‌بان شفافیت و عدالت زور ما برای مبارزه با فساد بیشتر می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: احمد توکلی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته