دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1402 - 08:00

توکلی: الگوی خیلی از کشور‌ها وزنه‌برداران ما هستند/ به دنبال حداکثر سهمیه‌ها برای پاریس هستیم

توکلی: الگوی خیلی از کشور‌ها وزنه‌برداران ما هستند  به دنبال حداکثر سهمیه‌ها برای پاریس هستیم
سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری گفت: الگوی خیلی از کشور‌ها وزنه‌برداران ما هستند و برای همین باید تلاش کنیم تا در مسابقات قهرمانی جهان بهترین اتفاقات را رقم بزنیم.
کد خبر : 859612

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص شرایط تیم ملی پاراوزنه‌برداری اظهار کرد: سه مرحله اردوی تمرینی که در محلات داشتیم به اتمام رسید و خوشبختانه اردویی محسوب شد که از جهات مختلف برای ما بسیار پُر بار بود. خداراشکر تمامی بچه‌ها از وضعیت مناسبی برخوردارند و برای همین هم این آمادگی بالای ورزشکارانم انتخاب کردن ترکیب نهایی را برای بازی‌های پاراآسیایی با دشواری همراه کرده است. در دوره بدنسازی و قدرتی تمرینات خوبی پشت سر گذاشتیم. آخرین اردوی ما نزدیک به زمان اعزام به مسابقات قهرمانی جهان است بنابراین سعی می‌کنیم در آن اردو، وزنه‌برداران را به اوج آمادگی برسانیم.

همچنان به رستمی اجازه تمرینات سنگین نمی‌دهیم

وی درباره آخرین وضعیت روح الله رستمی پس از مصدومیت گفت: روح الله رستمی پس از پایانی مصدومیتی که داشت اکنون به یک ثبات بهتری در آمادگی دست پیدا کرده است. بیشتر روی تمرینات پایه‌ای او کار می‌کنیم، هر چند همچنان به او اجازه نمی‌دهیم تمرینات سنگینی انجام دهد. تصمیم داریم پیش از شروع مسابقات وارد کار جدی شویم تا رکوردهایش در نزدیکی مسابقات به بهترین حالت خودش برسد.

تیم ما توقعات را در بحث نتیجه‌گیری بالا برده

سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری درباره اینکه از نظر حمایتی شرایط چگونه است، عنوان کرد: در این وضعیت سخت مسئولان کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون جانبازان و وزارت ورزش تا حد توانشان حمایت می‌کنند و همه جوره با ما همکاری‌های خوبی انجام می‌دهند و برای همین هم فعلا وضعیت ایده‌آل است. البته تیم ما آنقدر باکیفیت است که توقعات را هم در بحث نتیجه‌گیری بالا برده است. تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم در بحث نتیجه‌گیری بهترین عملکرد را ارائه دهیم.

الگوی خیلی از کشور‌ها وزنه‌برداران ما هستند

توکلی درباره شرایط تیمش برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان اظهار کرد: تقریبا ما ۲۷ مرداد برای حضور در قهرمانی جهان به کشور امارات می‌رویم و از روز سوم مسابقات، بچه‌های ما روی تخته خواهند رفت. خداراشکر شرایط خوب است به طوری که در رقابت‌های جهانی با حداکثر توان حاضر می‌شویم. تیم قهرمان جهان و پارالمپیک هستیم و برای همین هم توقع کسب بهترین نتایج را داریم. الگوی خیلی از کشور‌ها وزنه‌برداران ما هستند بنابراین باید از این موضوع غافل نشویم. ما ۳ طلا و ۳ نقره در دوره پیش رقابت‌ها کسب کردیم و تکرار این مدال‌ها می‌تواند یک دستاورد خوب برای ما به حساب بیاید. سطح توقع تازه‌ای از بچه‌ها داریم، زیرا تیم ما تیمی بازنگری شده است. مسابقات گذشته در خدمت خیلی از ورزشکاران بودیم اما اکنون تیممان دستخوش تغییرات شده است.

به دنبال رسیدن به حداکثرسهمیه‌ها برای پارالمپیک پاریس هستیم

وی درباره شرایط این تیم برای کسب سهمیه پارالمپیک گفت: ما برای جهانی ۹ وزنه‌بردار می‌بریم. فکر می‌کنم بین این ورزشکاران نوع انتخاب رکوردهای آن‌ها برای ما خیلی مهم باشد. خودمان به دنبال رسیدن به حداکثرسهمیه‌ها برای حضور در پاریس هستیم و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم با یک تیم کامل و باکیفیت وارد پارالمپیک شویم. با توجه به شرایط و اتفاقات دوره گذشته پارالمپیک که منجر به کسب یک مدال طلا برایمان شد که باید خیلی بیشتر از آن مدال می‌گرفتیم. امیدوارم در پاریس از نظر مدالی بهترین شرایط برای ما اتفاق بیفتد.

فکر می‌کنم در هانگژو بیشتر از دو مدال طلا بگیریم

سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری درباره اینکه در هانگژو شرایط تیم را چطور می‌بیند، اظهار کرد: برای هانگژو تصمیم به اعزام یک تیم ۱۰ نفره داریم. هر چند ورزشکاران کشور‌های دیگر با وضعیتی آماده به آنجا خواهند آمد و همین کار را سخت می‌کند، ما هم تیمی باکیفیت برای حضور در این رویداد در نظر گرفته‌ایم. تیم ایران قهرمان جهان و پارالمپیک است به نحوی که ظرفیت بالایی داریم تا در هانگژو به مدال‌های خوبی برسیم. پیش‌بینی خودم از هانگژو این است که بیشتر از دو مدال طلا دست پیدا کنیم که می‌تواند کیفیت نرمالی را برای تیم ما رقم بزند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته