دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1402 - 09:43

نگاهی به روند آماده‌سازی رقبای ایران در جام ملت‌ها/ تیم قلعه‌نویی از فلسطین و هنگ‌کنگ نیز عقب‌تر است!

نگاهی به روند آماده‌سازی رقبای ایران در جام ملت‌ها  تیم قلعه‌نویی از فلسطین و هنگ‌کنگ نیز عقب‌تر است!
بررسی دیدارهای تدارکاتی نشان می‌دهد «فعلا» تیم‌های هنگ‌کنگ و حتی فلسطین در بازی‌های تدارکاتی از تیم ملی کشورمان جلوتر هستند.
کد خبر : 859446

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بلغارستان زمانی با ستاره‌هایی مثل لچکوف و استویچکوف حرف‌های زیادی در دنیای فوتبال داشت و حتی یک بار با شکست آلمان مقام سومی جام جهانی را کسب کرد، اما از آن زمان سال‌های زیادی می‌گذرد و این روز‌ها بلغارستان حتی جزو تیم‌های درجه ۲ فوتبال اروپا هم محسوب نمی‌شود. نگاهی به نتایج اخیر بلغارستان در بازی‌های دوستانه و تورنمنت‌های مختلف نشان می‌دهد که آن‌ها حتی به تیمی، چون مجارستان سه بر صفر باخته اند و در بقیه بازی‌ها هم نتایج ناامید کننده‌ای کسب کرده‌اند.

این آمار نشان می‌دهد که بلغارستان به هیچ وجه نمی‌تواند حریف تدارکاتی مناسبی برای تیم ملی ایران باشد و بازی با این تیم بیشتر شبیه رفع تکلیف می‌ماند و اینکه بگوییم ما هم بازی دوستانه برگزار کردیم. از طرفی شنیده می‌شود مسئولان فدراسیون به دنبال برگزاری یک بازی دوستانه با تیمی آفریقایی هستند که البته نام این حریف مشخص نشده، اما رقبای ایران نظیر امارات، فلسطین و هنگ کنگ برنامه‌های بهتری دارند و نسبتاً با حریفان قدرتمندتری هم بازی می‌کنند.

تیم ملی ما قاعدتاً بدون بازی تدارکاتی هم مشکل خاصی مقابل این سه حریف ندارد، اما فراموش نکنیم که از مرحله یک هشتم نهایی بازی‌ها سخت می‌شود و آنجاست که ما کمبود بازی‌های تدارکاتی در ماه‌های منتهی به جام ملت‌های آسیا را احساس خواهیم کرد.

فدراسیون فوتبال حتماً باید بازی‌های تدارکاتی مناسب‌تری را در نظر بگیرد و تیم ملی را به مصاف تیم‌های سرعتی شرق آسیا و یا تیم‌های سرعتی در قاره اروپا و آفریقا بفرستد. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم برای رسیدن به قله آسیا با حریفانی، چون ژاپن، عربستان، کره جنوبی و یا لااقل بعضی از آن‌ها مواجه خواهیم شد پس منطق می‌گوید نیاز به بازی‌های تدارکاتی سخت‌تر و بیشتر داریم. بازی با امثال بلغارستان همان‌طور که اشاره شد بیشتر حالت رفع تکلیف را دارد و دردی از درد‌های تیم ملی دوا نمی‌کند.

حریفان تدارکاتی ما باید بتوانند روی تیم ملی فشار بیاورند تا نقاط ضعف شاگردان امیر قلعه نویی مشخص شود. انتخاب حریفان تدارکاتی البته سختی‌های خاص خود را دارد. ما مشکلات مالی و شرایط تحریم را درک می‌کنیم، اما با تمام این اوصاف پیدا کردن حریفان تدارکاتی مناسب هنر فدراسیون فوتبال است و آن‌ها باید بتوانند از این نظر به قلعه نویی و تیمش کمک کنند.برنامه‌های تیم ملی تا قبل از جام ملت‌های آسیا هیچ‌کس را امیدوار نمی‌کند و فدراسیون فوتبال باید به هر قیمتی که شده حداقل ۳ بازی تدارکاتی مناسب را برای تیم ملی برگزار کند تا این تیم با آمادگی کامل به مصاف رقبای آسیایی خود برود.

نگاهی به برنامه رقبای تیم ملی در مرحله گروهی جام ملت های آسیا نشان می دهد که آنها از تیم ملی کشورمان جلوتر هستند:

هنگ‌کنگ:  تا بازی ‌های جام ملت‌های آسیا حداقل 4 بازی تدارکاتی

در شهریور دو بازی
بازی اول با ترکمنستان، حریف دوم هنوز اعلام نشده است
در مهر و احتمالاً اوایل آبان، دو بازی تدارکاتی، حریفان و زمان دقیق برگزاری نامشخص

فلسطین تا دیدارهای جام ملت‌های آسیا حداقل 3 بازی تدارکاتی
ماه مهر حضور در تورنمنت چهارجانبه مالزی
22 مهر حریف: لبنان
25 مهر  حریف: مالزی یا هندوستان

امارات:

تیم ملی امارات نیز در شهریور ماه دو بازی تدارکاتی خواهد داشت که فدراسیون این کشور نام تیم ها را به صورت رسمی اعلام نکرده و برنامه این تیم نامخشص است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته