دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1395 - 16:28
دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد:

با خواص شگفت انگیز سیب آشنا شوید

دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران، عنوان کرد: مصرف سیب روزانه یک عدد سیب موجب طراوت پوست، حفظ بهداشت دهان و دندان، رفع استرس‌های عصبی و پیشگیری از سرطان روده بزرگ می‌شود.
کد خبر : 85940

دکتر محمد هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا با بیان اینکه مصرف روزانه یک عدد سیب افراد را از مراجعه به پزشک معاف می‌کند، گفت: درخت سیب در اغلب نقاط دنیا یافت می‌شود. این میوه محبوب به واسطه نوع ترکیبات تشکیل دهنده آن نظیر ریبوفلاوین، ویتامین‌های C ، A و مواد معدنی مانند آهن، منیزیم و پتاسیم اثر مثبتی روی طراوت پوست و رفع ناراحتی‌های شایعی مثل خشکی پوست، ترک خوردگی و رنگ پریدگی دارد.


دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران، افزود: ساختار اسکلتی میوه سیب موجب شده تا جویدن آن باعث تمیز شدن لثه‌ها و دهان شود و با از بین بردن باکتری‌های دهان اثر مفیدی روی بهداشت دهان و دندان داشته باشد.


وی با بیان اینکه سیب به واسطه داشتن ویتامین B فراوان یک خوراکی آرامش بخش است، خاطرنشان کرد: دم کرده پوست سیب به همراه عسل یک نوشیدنی موثر برای رفع استرس‌های عصبی است.


هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: وجود فیبر فراوان در میوه و پوست سیب باعث شده تا مصرف این میوه موجب تنظیم فعالیت گوارشی و نیز اثر پیشگیری کننده در مقابل سرطان‌های روده بزرگ داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته