دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1395 - 09:09
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با آنا:

طرح صیانت و حفاظت از باغات دست بورس‌بازان را کوتاه می‌کند/ بودجه حفاظت از باغ‌ها اجرایی نشده است

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در توضیح مخالفت اعضای شورای شهر تهران با طرح «صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مزروعی شهر تهران» گفت: ما در این طرح در نظر داشتیم بورس بازی در باغات را حذف کنیم که با مخالفت برخی این طرح مجددا به کمیسیون‌ها برای بررسی بیشتر بازگشت.
کد خبر : 85917

محمد حقانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به مخالفت تعدادی از اعضای شورای شهر تهران با طرح "صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مزروعی شهر تهران" اظهار کرد: برخی از دوستان روز گذشته با این طرح مخالفت کردند. البته اینکه علت مخالفتشان چه بوده است، باید خودشان پاسخ دهند.


وی با بیان اینکه روی این طرح حدود 6 ماه تعدادی از بهترین کارشناسان این حوزه کار کرده‌اند، افزود: تک فوریت این طرح در دهم مرداد سال قبل به تصویب رسید اما با توجه به اینکه در قانون آمده است که پس از تصویب یک فوریت باید بعد از یک هفته طرح در شورا به بحث گذاشته شود اما این طرح پس از مدتی طولانی روز گذشته آن هم در شرایطی که رسانه‌ها حضور نداشتند در صحن مطرح شد.


رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه بعد از این طرح شهرداری نیز لایحه‌ای تحت عنوان حفاظت از باغات و اراضی شهر و محدوده شهری تهران ارائه داد، اضافه کرد: این طرح در کمیسیون‌های تخصصی شهرسازی و معماری و محیط زیست مدت طولانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


حقانی ادامه داد: سال قبل در شورا بودجه ای به منظور اعتباربخشی و حفاظت از فضای سبز شهر تهران به تصویب رسید که این بودجه هنوز اجرایی نشده است.


وی با بیان اینکه در ضوابط اجرایی آمده است که باید تمامی باغات دارای شناسنامه باشند، تصریح کرد: در این شناسنامه مساحت باغ، نام مالک، تعداد درخت،سن درخت، بن درخت، نوع و محل جایگزینی درختان باید ذکر شود.


رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه در طرح تفصیلی پهنه G فضای سبزی تعریف شده که شامل اراضی مرزوعی می‌شود و دارای قابیت تغییر کاربری نیست، اضافه کرد: زمانی فضای مشجری باغ شناخته می‌شود که مساحتش بیشتر از 500 متر باشد. در سال 93 بودجه‌ای برای شناسایی باغات تهران به تصویب رسید و قرار یود باغات تا پایان سال 94 شناسایی شوند و بنابر این بود که تمامی باغات در صورت شناسایی توسط شورای شهر مورد تایید قرار گیرد.


حقانی با اشاره به اینکه طرح تفصیلی تهران 17 لایه دارد، تصریح کرد: باید برای باغات تهران در این طرح لایه‌ای در نظر گرفته شود تا پراکنش انها مشخص شود.


رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تاکید کرد: ما در این طرح در نظر داشتیم تا بورس بازی در باغات را حذف کنیم، اضافه کرد:عده‌ای مالکان باغات را فریب می‌دهند و با طرح این موضوع که باغ آنها در مکان ساخت پارک قرار دارد با قیمت اندکی باغ را از آنها خریداری کرده و در آن به ساخت‌و‌ساز می‌پردارند.


به گفته حقانی با مخالفت برخی از اعضای شورای شهر این طرح مجددا برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌ها بازگردانده شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته