دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1395 - 16:43

بررسی «اتاق سرمایه گردشگری استان خراسان شمالی» در عمارت مفخم‎

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان خراسان شمالی نحوه تشکیل«اتاق سرمایه گردشگری استان خراسان شمالی» را مورد بررسی قرار داد.
کد خبر : 85906

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی محمد سویدانلوئی در اولین جلسه بررسی اساسنامه «اتاق سرمایه گردشگری استان خراسان شمالی» در تالار اجتماعات موزه مفخم بجنورد گفت: هدف از برگزاری این جلسه بررسی نحوه تشکیل «اتاق سرمایه گردشگری استان خراسان شمالی» است و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان بدنبال انسجام و تقویت هرچه بیشتر توان و اقتدار بخش خصوصی گردشگری است و بهترین راه برای حرکت به جلو و ایجاد نشاط در حوزه سرمایه گذاری گردشگری شکل گیری تشکل های غیر دولتی و آزاد است.


مدیرکل خراسان شمالی اظهار داشت: ما به این توان منطقی و عقلانی برای توسعه واقعی نیازمندیم.خوشبختانه دولت تدبیر و امید با فضایی که در حوزه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی فراهم کرده و تحقق برجام بطور مشهودی بر این مهم تاثیر گذاشته امنیت و آرامشی را شاهد هستیم که در چند سال گذشته به کلی از دست رفته بود.


محمد سویدانلویی بیان داشت: امروز ظرفیت های سرمایه گذاری قابل توجهی فراهم شده و ما شاهد تحرک و آمد و شد هیات های بلند پایه اقتصادی خارجی و داخلی هستیم.و در این میان شرایط سرمایه گذاری گردشگری بسیار امیدبخش است.


مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بیان داشت: در استان ما سرمایه‌گذاران دلسوز فراوانی هستند که تاکنون با همت و پایداری سخت ترین روز ها را پشت سر گذاشته اند و امروز باید با انسجام هرچه تمامتر و هم افزائی راه را در خور اولویت دوم توسعه استان یعنی صنعت گردشگری بگشایند و منافع سرشار گردشگری را به جای جای این استان سرسبز گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها بکشانند و برسانند.


معاون گردشگری استان نیز در ادامه بیان داشت: ما در این تشکل از صاحبان ایده و سرمایه های گردشگری استقبال می کنیم و اطمینان می دهیم که نهایت پشتیبانی و حمایت را از آن خواهیم کرد.همه ما باید دست به دست هم بدهیم و تلاش کنیم تا این مسیر را هموار کنیم و موانع را با کمک هم از سر راه سرمایه گذاری در استان برداریم.


در ادامه جلسه بخشنامه سازمان در رابطه با تشکیل اتاق سرمایه گردشگری و پیش نویس اساسنامه خواستار قرائت گردید و اعضاء جلسه به ابراز نقطه نظرات خود پرداختند.


اعضای حاضر در جلسه ضمن استقبال از تشکیل اتاق سرمایه گردشگری استان بر لزوم حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از «اتاق» و کمک به حضور مسئولان سایر سازمان ها و ادارات کل ذیربط برای حل مشکلات فراروی سرمایه گذاری گردشگری و رفع موانع موجود تاکید کردند.در این جلسه که افروند معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل و هاشمی مرغزار رئیس گروه سرمایه گذاری و تامین منابع معاونت و کارشناسان مربوط حضور داشتند، جمعی از سرمایه گذاران گردشگری استان در حوزه زیرساخت ها،تاسیسات و خدمات گردشگری ، صنایع دستی و مراکز تفریح و سرگرمی استان شرف حضور داشتند و در مباحث مطروحه مشارکت داشتند.در پایان اولین جلسه مقرر گردید جلسه بعدی بزودی برگزار و تصمیم گیری نهایی صورت پذیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته