دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1395 - 16:04
دبیر اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران:

سالانه 30 میلیون دلار تجهیزات پزشکی به 44 کشور دنیا صادر می‌شود

دبیر اتحادیه صادر کنندگان تجهیزات پزشکی ایران، گفت: سالانه 30 میلیون دلار تجهیزات پزشکی به 44 کشور دنیا صادر می‌شود که قصد داریم با بازاریابی مناسب بتوانیم تعداد کشورها، میزان و ارزش اقلام صادراتی را افزایش دهیم.
کد خبر : 85904

به گزارش گروه اجتماعی آنا، محمدرضا کمپانی در حاشیه برپایی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث با اعلام این خبر افزود: هرچند طی 5 سال اخیر و با کمک و حمایت‌های وزارت بهداشت و با تشکیل اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، صادرات سالانه این محصولات از 2 تا 3 میلیون دلار به 30 میلیون دلار کنونی رسیده و از رشد مناسبی برخوردار بوده، اما سهم صادرات نسبت به واردات این تجهیزات زیاد نبوده و با پتانسیل صادراتی مناسبی که داریم، می‌توانیم صادرات را افزایش دهیم که یکی از این راهکارها برگزاری نمایشگاه‌های سالانه ایران هلث است.


وی تصریح کرد: کالاهای صادراتی در حال حاضر به سه بخش تقسیم می‌شود که گروه اول شامل کالاهای است که با برند خارجی در ایران تولید و به کشورهای اروپا و عمدتا آلمان و ایتالیا صادر می‌شود که تمام این کالا دارای نشان استاندارد تجهیزات پزشکی اروپا (CE) هستند و به دلیل کیفیت و قیمت مناسب برای آنها تقاضا وجود دارد.


دبیر اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران، ادامه داد: گروه دیگری از کالاهای تجهیزات پزشکی با نشان «ساخت ایران» به کشورهای آسیایی میانه (شوروی سابق)، امریکای لاتین، عراق، افغانستان و سوریه صادر می‌شود.


وی اظهار کرد: برخی دیگر از تجهیزات پزشکی به صورت دانش فنی یا قطعات صادر می‌شود که در کشورهای دریافت کننده مانند آلمان، سوئد، بلاروس، مالزی، چک و روسیه مراحل مونتاژ، تست، کالیبراسیون، بسته بندی و برچسب گذاری روی آن انجام می‌شود.


کمپانی مهم ترین هدف برای توسعه صادرات را حضور در نمایشگاه‌های مختلف بین المللی و جذب نمایندگان محلی در کشورهای هدف عنوان کرد و گفت: این اقدام هزینه‌های شرکت ها را کاهش خواهد داد.


وی گفت: نمایشگاه ایران هلث سبب آشنایی دیگر کشورها با توانمندی‌های ما شده و در کنار آن شاهد همکاری‌های متقابل تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های تجاری خارجی به منظور تولید محصولات مشترک از یک سو و از سوی دیگر بازاریابی محصولات خواهیم بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته