دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تخت‌روانچی: قانون مبارزه با پولشویی و شفافیت بازار شرایط مساعدی برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است/ بانک‌های بزرگ اروپایی با حساسیت بی مورد فرصت را از دست می‌دهند

معاون وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه همکاری‌های بانکی نقش مهمی در روابط تجاری ایفا می‌کند، عنوان کرد: بانک‌های بزرگ اروپایی با حساسیت بی مورد فرصت‌های خود را از بین می‌برند.
کد خبر : 85893

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، مجید تخت‌روانچی در اجلاس مشترک ایران و ایتالیا اظهار کرد: بسیاری از بانک‌ها هنوز اطلاعات کافی از نحوه رفع تحریم‌های ایران ندارند.


وی به دیدار رئیس‌جمهوری ایران در ایتالیا اشاره کرد و گفت: در این سفر اسناد خوبی امضا شد که در فضایی بسیار دوستانه صورت گرفت و راهکارهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بررسی شد.


به گفته تخت‌روانچی، حضور نخست‌وزیر ایتالیا پس از مدتی کوتاه از سفر رئیس‌جمهور ایران به این کشور نشان‌دهنده عزم راسخ دو کشور برای گسترش روابط است.


وی تصحیح کرد: ایتالیا یکی از دوستان نزدیک ایران در اروپا است و هیچ مشکلی برای برقراری ارتباط با آن نداریم.


تخت روانچی به کاهش سطح روابط دو کشور به دلیل تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: آینده روشنی برای گسترش ابعاد تجاری، سیاسی و اقتصادی دو کشور دیده می‌شود.


معاون وزیر امور خارجه ایران به اقدامات مهم دولت یازدهم اشاره و اظهار کرد: ایجاد سیاست‌های ثبات و انضباط مالی و همچنین به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای از جمله این فعالیت‌ها بود.


وی ادامه داد: لغو تحریم‌های ناعادلانه پس از مذاکرات هسته‌ای بستری مناسب برای انجام فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و بازرگانی با کشورهای مختلف ایجاد کرد.


تخت‌روانچی عنوان کرد: در این میان براساس برجام، ایران تعهدات خود را انجام داده است و امیدواریم طرف مقابل نیز به طور کامل تعهدات خود را انجام دهد و اکنون که موانع تجاری و سرمایه‌گذاری رفع شده است، امیدوارم که این اتفاق انجام پذیردتخت.


وی تاکید کرد: اکنون فضای رقابتی جدیدی در میان سرمایه‌گذاران به وجود آمده و ما نیز علاقه‌مند به همکاری در زمینه‌های مورد علاقه دو طرف هستیم.


این مقام مسئول اظهار کرد: علاوه بر تجارت سنتی که از گذشته وجود داشته است ما باید با توجه به اقتصاد مقاومتی که مورد توجه قرار گرفته، همکاری با کشورهای دیگر را با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مورد توجه دو طرف به ویژه پروژه‌های اساسی ادامه دهیم.


وی افزود: در این میان اقتصاد مقاومتی تاکید کرده است که انجام این سرمایه‌گذاری‌ها باید با انتقال فناوری صورت گیرد و علاوه‌بر نگاه به تولید داخل به بازارهای اطراف نیز توجه شود. تخت‌روانچی با بیان اینکه ایران از نظر جغرافیایی در موقعیتی قرار گرفته است که درگیری‌های زیادی در اطراف آن وجود دارد، تصریح کرد: اکنون تروریست‌ها در اطراف ایران فعالیت‌ زیادی دارند که خوشبختانه ایران کشوری با ثبات بوده و مورد توجه تجار و بازرگانان قرار دارد.


وی اظهار کرد: ایران کشوری غنی با جمعیتی جوان و تحصیلکرده است که زمینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کنند.


تخت‌روانچی با بیان اینکه همان‌طور که تحریم‌ها از نظر بین‌المللی رفع شده است، سعی در فراهم کردن شرایط مناسب سرمایه‌گذاری در داخل کشور داریم، افزود: از بُعد وضع قوانین شرایط خوبی را دنبال می‌کنیم که از جمله آنها می‌توان به تصویب قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی و مبارزه با پولشویی و شفافیت بازار اشاره کرد.


وی بیان کرد: ایران می‌تواند براساس موقعیت خود تبدیل به هاب منطقه شود.


وی ادامه داد: براساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، ایران در سال 2015، نوزدهمین اقتصاد دنیا بوده است و امیدواریم با مقررات جدید وضع شده در چارچوب اقتصاد مقاومتی همکاری‌های اقتصادی بسیار خوبی با دنیا داشته باشیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته