دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1395 - 15:16
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان :

سبک زندگی مردم در حال دور شدن از ورزش است/ طلبه‌ها در مسائل اجتماعی ورود کنند

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: سبک زندگی مردم در حال دور شدن از ورزش است و کم‌تحرکی، فقر حرکتی و آثار مخرب آن، دامن‌گیر جامعه می شود.
کد خبر : 85887

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدعبد الحمید احمدی در کنگره علمی اخلاق در ورزش اظهار کرد: اخلاق موضوعی بسیار گسترده است که می‌توان آن را از زاویه‌های مختلف بررسی کرد ولی در نگاهی اجمالی آن چه در منابع ما در مورد اخلاق بیان شده است شامل صفاتی اکتسابی است و در همه شرایط که نکته‌ای را می آموزیم، بخشی از آن می‌تواند موضوع اخلاق باشد.


وی افزود: شاکله وجودی انسان از حسن خلق تشکیل شده است اما اگر بخواهیم موضوع اخلاق را در ورزش بررسی کنیم شاهد گستره بسیار وسیعی خواهیم بود و ورزش به خودی خود یک امر تربیتی و بستری برای تربیت شدن است.


معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: تربیت، تک بعدی نیست و هر فعالیتی که انسان انجام می‌دهد تاثیر جسمی و روحی دارد، بنابراین آن چه در ورزش به آن می‌پردازیم به سمت تربیت جسمی و روحی خود می‌رویم و در همین راستا است که از ورزش به عنوان یک ابزار تعلیم و تربیتی یاد می‌شود.


احمدی یادآور شد: سبک زندگی مردم در حال دور شدن از ورزش است و کم تحرکی، فقر حرکتی و آثار مخرب آن، دامن گیر جامعه می‌شود.


وی بیان کرد: دور شدن جامعه از ورزش آسیب‌های زیادی از نظر فردی و اجتماعی به جامعه وارد می‌کند در حالی که سلامتی یکی از نتیجه‌های ورزش به شمار می‌رود، از بعد اجتماعی نیز ورزش کارکردهای اجتماعی مثبتی چون رشد شخصیت اجتماعی، مهار تنش‌ها و پرخاشگری‌ها، قانون گرایی، نظم و انضباط و تکامل اجتماعی دارد.


معاون وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: ورزش پیام آور سازندگی در بعد فردی و اجتماعی است و یکی از نکاتی که باید بسیار روی آن تاکید کنیم، امر به ورزش است.


احمدی با بیان این که اگر دنبال فضیلت اخلاق در جامعه هستیم باید به موضوع مهم و تاثیرگذار ظرفیت تربیتی ورزش توجه کنیم تصریح کرد: دوری از ورزش آثار مخربی برای فرد و جامعه دارد لذا با توجه به اثر غیرقابل انکار ورزش در سازندگی افراد باید ورزش را تبلیغ کنیم و بتوانیم فرهنگ ورزش کردن را در بین آحاد جامعه نهادینه کنیم.


وی افزود: طلبه‌های حوزه باید در حوزه مسائل اجتماعی ورود پیدا کنند و آن گونه که انتظار می‌رود در نظام اسلامی ما که مبتنی بر شرع اسلام است حوزه‌های علمیه به موضوع مهمی چون ترویج ورزش کمتر توجه کرده‌اند و ورزش به عنوان یک موضوع اجتماعی که تمام قشرهای جامعه را درگیر خود می‌کند باید مورد توجه قرار گیرد.


معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: حوزه علمیه باید در امر ورزش ورود پیدا کند تا شاهد نگاه جامعی از منظر حوزه به موضوع ورزش باشیم.


به گزارش آنا، کنگره علمی یک روزه اخلاق در ورزش با حضور ورزشکاران، روساء و نایب رئیس‌های هیات‌های ورزشی و مربیان استان قم با هدف تشریح راهکاری گسترش اخلاق در ورزش، به همت اداره کل ورزش و جوانان قم برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب