دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پلمب بیش از ۱۹۰۰ مشاور املاک فاقد مجوز

پلمب بیش از ۱۹۰۰ مشاور املاک فاقد مجوز
مشاور وزیر راه از جریمه حدود ۱۳۵ میلیارد تومانی مشاوران املاک متخلف خبر داد و گفت: تاکنون ۲۱۲۶۸ بازرسی از مشاوران املاک انجام شده است.
کد خبر : 858844

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سادات فیرزنی مشاور وزیر راه و شهرسازی در رابطه با نظارت بر عملکرد بنگاه‌های املاک اظهار کرد: بر اساس پالایش‌های انجام شده، هم اکنون ۱۷۴ هزار و ۳۸۴ واحد صنفی مشاور املاک در کشور فعال هستند که از این تعداد پالایش شده تعداد ۱۶ هزار و ۸۳۷ واحد صنفی معامله املاک فاقد مجوز در سامانه هستند.

وی ادامه داد: تعداد ۱۶۰ هزار و ۱۰۹ بهامُهر برای مشاوران املاک صادرشده است (یک دفتر مشاور املاک می‌تواند بیش از یک بهامُهر داشته باشد) و تعداد افراد و ۴۰ هزار و ۱۳۹ واحد فاقد بهامُهر ثبت‌شده است.

وی با یادآوری انجام ۲۱۲۶۸ بازرسی از مشاوران املاک، افزود: از این تعداد بازرسی‌شده، ۱۹۱۰ مشاور املاک بدون مجوز قانونی مهروموم شد. همچنین میزان جرائم تعزیراتی اخذشده و تشکیل پرونده به میزان ۱۳۴ میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان برآورد شد.

وی در خصوص بخشی از ضوابط پیشنهادی در بخش ساماندهی بازار املاک و اسکان کشور بر اخذ کد ره‌گیری تمامی معاملات انجام‌شده اعم از خرید، فروش و اجاره تأکید کرد و افزود: تمامی قرارداد‌ها باید دارای کد ره‌گیری باشند.

وی گفت: مقررشده تا تمامی مشاوران املاک شاغل در بنگاه‌های معاملات املاک دارای مدرک دیپلم باشند و توسط واحد‌های خود بیمه شوند.

سادات فیرزنی بیان کرد: همه بنگاه‌های مشاور املاک و واحد‌های صنفی فعال در این بخش مکلف به دریافت مجوز صنفی از درگاه ملی مجوز‌ها هستند و اتحادیه اصناف شهرستان‌ها نیز در این خصوص همکاری و نظارت باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته