دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به آنا:

سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از منابع تبصره ۱۸ افزایش یافته است

سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از منابع تبصره ۱۸ افزایش یافته است
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در سال جاری سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از بودجه کشور ۱۱ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان است.
کد خبر : 858719

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سئوال خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: بودجه شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب اعتبارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پارک‌های فناوری جهاد دانشگاهی و طرح‌های نوآورانه تأمین می‌شود.

وی افزود: برای سال جاری در قالب ردیف‌های مذکور برای شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های فناورانه ۱۱ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته‌شده که از این میزان ۷۰۰ میلیارد تومان تاکنون پرداخت‌شده است.

خاندوزی ادامه داد: البته در ماه‌های ابتدایی سال روند تأمین و تخصیص بودجه سریع نیست، اما تلاش می‌کنیم تا پایان سال بودجه موردنیاز برای این شرکت‌ها را تأمین کنیم. 

ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان 

سخنگوی اقتصادی دولت با تأکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بخشی از منابع تبصره ۱۸ نیز لحاظ شده است.

این عضو کابینه دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: سهم شرکت‌های فناورانه ذیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تبصره ۱۸ نسبت به سال قبل افزایش‌یافته است. به‌منظور حمایت از این شرکت‌ها اقدام به کاهش سهم وزارتخانه‌ها از منابع تبصره ۱۸ کردیم تا سهم شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش پیدا کند.

وزیر اقتصاد تأکید کرد: همچنین بخشی از منابع تبصره ۱۸ برای افزایش سرمایه صندوق‌های پژوهش فناوری اختصاص‌یافته است، زیرا این صندوق‌ها نقش مهمی برای ضمانت شرکت‌های دانش‌بنیان دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته