دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1395 - 15:12
فرمانده انتظامی خراسان رضوی:

عاملان سرقت از تجار افغانستانی بازداشت شدند/ 8 میلیارد تومان توسط مردان مسلح به سرقت رفته بود

چهار مرد مسلح که از طریق یکی از دوستانشان مطلع شده بودند، چهار مرد افغانستانی قصد خرید دلار دارند، نقشه سرقت از تجار را کشیدند. راز این سرقت با دستگیری خواهر و برادری که قصد فروش دلار داشتند، برملا شد.
کد خبر : 85856

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، خرداد سال گذشته ماموران پلیس در جریان سرقت مسلحانه قرار گرفتند. با اعلام این خبر کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی مشهد وارد عمل شده و در تحقیقات مشخص شد که 4 مرد مسلح سوار بر خودروی پژو؛ در جاده فریمان به مشهد راه را بر سرنشینان تاکسی سمندی سد کرده و با تهدید از 4 سرنشین خودرو که تاجرافغانستانی بودند، مقدار زیادی ریال عربستان و دلار که ارزش آن 8 میلیارد تومان بود، سرقت کرده و سپس از محل متواری شده‌اند.


با به دست آمدن سرنخ‌های اولیه، تحقیقات ویژه برای دستگیری سارقان مسلح آغاز شد . در ادامه تحقیقات کارآگاهان با خبر شدند که خواهر و برادری قصد فروش مقداری ارز به صورت غیرقانونی را دارند. بلافاصله خواهر و برادر جوان بازداشت شدند و در تحقیقات مدعی شدند که در ازای دریافت چند میلیون تومان ماموریت فروش دلارها را به عهده گرفته‌اند.


با اعترافات دختر و پسر جوان تحقیقات برای شناسایی عاملان اصلی سرقت آغاز شد تا اینکه روز گذشته 4 سارق مسلح دستگیر شدند. در تحقیقات 4 مرد جوان به سرقت از تجار افغان اعتراف کرده و مدعی شدند یک هفته قبل از سرقت، همدست‌مان در افغانستان با ما تماس گرفت و گفت تعدادی از دوستانش که تجار هستند برای خرید قصد سفر به ایران را دارند. او ادعا کرد تجار مقدار زیادی پول به همراه دارند به همین خاطر از ما خواست این پولها را سرقت کنیم. ما نیز بر اساس نقشه قبلی در جاده کمین کرده و وقتی خودرو تجار را دیدیم، با تهدید اسلحه از آنها سرقت کردیم.
سردار بهمن امیری مقدم، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در رابطه با این خبر گفت: 6 متهم این پرونده با قرار بازداشت موقت روانه بازداشتگاه شده و تحقیقات از آنها ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب