دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1402 - 10:39
در راستای سومین جشنواره امامت و مهدویت صورت گرفت؛

رونمایی از پوستر «جشنواره شعر میر کائنات»

رونمایی از پوستر «جشنواره شعر میر کائنات»
پوستر «جشنواره شعر میر کائنات» از سری برنامه‌های سومین جشنواره امامت و مهدویت رونمایی شد.
کد خبر : 858451

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در آیینی با حضور آیت‌الله هاشم نیازی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و جمعی از فضلا و علمای حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد از پوستر «جشنواره شعر میر کائنات» از سری برنامه‌های سومین جشنواره امامت و مهدویت رونمایی شد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در این آیین برگزاری این جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی را امری خداپسندانه برشمرد و گفت: همه ارکان جامعه به‌خصوص دانشگاه‌ها باید جریان‌سازی انقلاب و فرهنگ اسلامی را سرلوحه امور خود قرار دهند.

نیازی با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری به اصحاب فرهنگ و هنر و اندیشه و تأکید ایشان بر اینکه راز ماندگاری یک حقیقت اصیل آن است که به زبان هنر درآید، افزود: زبان هنر اثرگذارترین راه برای اشاعه فرهنگ دینی و تعمیق و گسترش فرهنگ مهدویت در جامعه است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند زمینه‌ساز انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده باشد.

وی تأکید کرد: فضای دانشگاه‌ها با توجه به حضور استادان و فرهیختگان و نسل جوان دانشجو می‌تواند بستری مناسب برای جریان‌سازی در راستای گسترش فرهنگ دینی باشد.

سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان هم در این مراسم با ارائه گزارشی از برگزاری جشنواره شعر میر کائنات در سال گذشته با عنوان «جشنواره شعر بوتراب» گفت: امسال این جشنواره با عنوان «جشنواره شعر میر کائنات» با اولویت لهجه‌های بومی و محلی استان لرستان در ۱۸ بهمن سال جاری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان اعم از استادان، دانشجویان، شعرا و اهل فرهنگ می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ به دبیرخانه این جشنواره به نشانی Khorramabad.iau.ir/mir.kaenaat ارسال کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته