دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1395 - 14:35

دستگیری عاملان تخریب مجسمه سردار اسعد بختیاری

عاملان تخریب مجسمه سردار اسعد بختیاری دستگیر شدند. تحقیقات از متهمان برای شناسایی انگیزه‌شان از این کار ادامه دارد.
کد خبر : 85840

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، بر اساس گزارش مرکز فوریت‌های پلیسی 110 روز یکشنبه 25 اردیبهشت ماه طی تماس تلفنی گزارش تخریب مجسمه سردار اسعد بختیاری به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام شد.


با حضور مأموران انتظامی بخش جونقان در محل تخریب مجسمه در قلعه سردار اسعد بختیاری یکی از شاهدان این ماجرا به مأموران گفت: ساعت 10:55 دو نفر از اهالی این شهر پس از حمله به نگهبان وارد قلعه شده و مجسمه را تخریب کردند.


به دنبال اظهارات به‌دست آمده، تحقیقات برای دستگیری عاملان این تخریب صورت گرفت و دو مرد میانسال بلافاصله دستگیر شدند. متهمان در تحقیقات به جرم خود اعتراف کردند و تحقیقات برای مشخص شدن علت و انگیزه این ماجرا ادامه دارد.


گفتنی است قلعه سردار اسعد بختیاری به عنوان موزه مشروطیت نامگذاری شده است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان رادارد و قرار بود در هفته میراث فرهنگی افتتاح شود. کتیبه‌های پیرغار در روستای ده چشمه و قلعه سردار اسعد بختیاری در شهر جونقان، از توابع شهرستان فارسان، مهمترین آثار به جای مانده از انقلاب مشروطه است. قلعه سردار اسعد بختیاری یا قلعه مشروطه، مربوط به دوران قارجار در شهر جونقان پنجم دی 1356 به شماره 1584 به عنوان یک اثر تاریخی ثبت ملی شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: دستگیری مجسمه
ارسال نظر
قالیشویی ادیب