دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1395 - 14:14

ایران‌ایر و ایرباس در یک قدمی توافق

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از حضور نمایندگان ایرباس در ایران خبر داد و گفت:‌ اکنون نمایندگان ایران‌ایر و ایرباس برای رسیدن به تفاهم مشترک برای تامین هواپیمای مورد نیاز کشورمان در حال مذاکره هستند.
کد خبر : 85827

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه ایران‌ایر یک شرکت دولتی محسوب می‌شود که وزارت راه سهامدار آن است، افزود: از این رو وزارت راه و شهرسازی توافق با ایرباس را پیگیری می‌کند.


وی با تاکید بر اینکه در این مذاکرات اجاره به شرط تملیک هواپیما از ایرباس دنبال می‌شود، تصریح کرد: دو نوع خرید وجود دارد که روش نخست خرید نقدی است و این شیوه مورد نظر ایران نیست.


اسعدی سامانی ادامه داد: در خرید به صورت اقساطی نیز چون بحث فاینانس مطرح است، اجاره به شرط تملیک صدق می‌کند که در توافق با ایرباس به دنبال اجاره هواپیما به شرط تملیک هستیم تا هزینه اجاره با اقساط آن تسویه شوند.


دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه امیدواریم هر چه سریع‌تر قرارداد میان طرفین قطعی شود و جوانب مالی و حقوقی آن مورد بررسی قرار گیرد، تاکید کرد: در قرارداد ابتدایی برای خرید 118 فروند هواپیما توافق شده بود اما تعداد هواپیماهای خریداری شده پس از توافق نهایی مشخص می‌شود و احتمال دارد در اعداد و ارقام تفاوت ایجاد شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته