دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1395 - 14:55

القاعده آماده جنگ با داعش در سوریه می‌شود

رهبر گروه تروریستی القاعده که هم‌اکنون در پاکستان حضور دارد به این نتیجه رسیده است که برای نجات از حملات سهمگین آمریکا چاره دیگری جز جابه جایی محل استقرار گروه تحت رهبریش ندارد
کد خبر : 85825

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چند منبع خبری آمریکا و اروپایی اعلام کردند که القاعده قصد دارد پایگاه خود را به سمت سوریه تغییر دهد، این در حالی است که تاکنون بیش از ده‌ها نماینده از فرماندهی القاعده راهی سوریه شده‌اند.


این منابع افزودند: «این فرماندهان پایگاه جبهه‌النصره را به عنوان مقصد نهایی انتخاب کرده‌اند. اقدام القاعده به معنای چرخش استراتژیک گروه مذکور است که تا پیش از این اعتقادی به تشکل منطقه‌ای نداشتند.»


جابه‌جایی پایگاه القاعده فرصت‌های جدیدی را به این گروه می‌دهد و از این پس به راحتی می‌توانند در اروپا دست به خرابکاری و انفجار بزنند. القاعده می‌تواند شبه‌نظامیان لبنان، اردن، عراق و ترکیه را جذب کند و از کمک‌ آن‌ها بهره بگیرد.


روزنامه نیویورک‌تایمز به‌نقل از چارلز لیستر، کارشناس امور کشورهای عربی می‌نویسد: «جابه‌جایی فرماندهی به سمت سوریه شبه‌نظامیان را ثابت قدم می‌کند و افرادی که طرفدار دکترین سنتی شاخه اهل‌سنت و مخالف افراط‌گرایی داعش هستند را به این گروه جذب می‌کند.»


این روزنامه می‌افزاید: «تشکیل پایگاه جدید در سوریه منجر به درگیری القاعده با داعش می‌شود. تعداد اعضای گروه داعش در حدود 19 تا 25 هزار نفر است، حال آنکه اعضای القاعده بیش از 10 هزار نفر نیست.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته