دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افخمی‌راد: امور بانکی، روادید و حمل و نقل با کشور الجزایر تسهیل شود/ مهم‌ترین زمینه‌های همکاری ایران و الجزایر انبوه‌سازی مسکن، خودرو و تجهیزات پزشکی است

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: تعامل و ارتباط ایران و الجزایر به صورت روز افزون سرعت گرفته و موانع توسعه میان دو کشور از پیش رو برداشته شده و مسائل مربوط به امور بانکی روادید و حمل و نقل تسهیل می‌شود.
کد خبر : 85822

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا ولی‌الله افخمی‌راد در نشست تجاری مشترک میان ایران و الجزایر که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد ضمن ابراز امیدواری از برقراری خطوط حمل و نقل هوایی و دریایی افزود: امیدواریم روابط بانکی مناسب همچنین تأسیس مراکز تجاری و تسهیل صدور یا حذف روادید برای فعالان اقتصادی تسهیل شود.


به گفته وی ایران پس از انقلاب با اتکاء به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های طبیعی و انسانی خود با وجود فشارها و تحریم‌های غیر منصفانه بین‌المللی امروز به قدرتی مهم و اثرگذار در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و صنعتی منطقه و بین‌الملل حضور یافته است.


افخمی‌راد ضمن تأکید به پیشرفت‌های تکنولوژیکی ایران در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: ثبات سیاسی و امنیتی ایران و برخورداری از منابع غنی طبیعی ،نیروهای انسانی متخصص و همچنین موقعیت استراتژیک و دسترسی به آبهای آزاد بین‌ا‌لمللی جایگاهی ویژه و ممتاز در خاورمیانه و جهان دارد.


وی با بیان اینکه ایران در تولید 22 محصول کشاورزی در رتبه اول تا هفتم جهان قرار دارد، تصریح کرد: کشور ما با تولید ناخالص داخلی به ارزش 876 میلیارد دلار و تولیدی بیش از 150 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی رتبه 4 را در تنوع تولیدات این محصولات در جهان به دست آورده است.


معاون وزیر صنعت معدن و تجارت به ظرفیت‌های ویژه معدنی و صنعتی ایران اشاره کرد و گفت: بیش از 5 هزار و 600 معدن و 43 میلیارد تن مواد معدنی در قالب 68 نوع ماده و فعالیت بیش از 800 هزار بنگاه صنعتی با تنوع و ظرفیت گسترده تولید بیانگر این ظرفیت‌ها در بخش‌های صنعتی و معدنی ایران است.


وی تصریح کرد: همچنین شرکت‌های توانمندی در بخش خدمات فنی مهندسی وجود دارند که بیش از 360 پروژه را در 48 کشور جهان با ارزشی بیش از 14 میلیارد دلار با موفقیت به اجرا رسانده است.


رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه ایران موقعیتی ویژه و مناسب برای ترانزیت و تجارت دارد، افزود: سهولت دسترسی به بازارهای 15 کشور همسایه از جمله قفقاز و آسیای میانه با جمعیتی نزدیک به 300 میلیون نفر همچنین از 6 منطقه تجاری آزاد برخوردار است و 30 منطقه ویژه اقتصادی دارای زیرساخت‌هایی مناسب و مشوق‌های سرمایه‌گذاری خارجی همگی نشان‌دهنده توانمندی‌های ایران است.


وی با بیان اینکه الجزایر همواره در رأس برنامه‌های توسعه روابط اقتصادی و تجارت خارجی ایران قرار داشته است، عنوان کرد: سیاست‌گذاران کشور در جست‌وجوی یافتن راهکارهای توسعه مناسب با کشورهای قاره آفریقا هستند.


وی همچنین به انبوه‌سازی مسکن و صنایع مرتبط با صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: خودرو و تجهیزات آن، زیرساخت‌ها، فرآوری محصولات کشاورزی، لوازم خانگی، پالایشگاه‌های نفت و گاز و پتروشیمی، انرژی‌های نوین و تولید دارو از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری است که دو طرف می‌توانند در آن‌ها به فعالیت بپردازند.


افخمی‌راد با بیان اینکه ایران در همه این زمینه‌ها دارای تجربه و تکنولوژی پیشرفته است، خاطر نشان کرد: به دنبال همکاری متقابل و دو جانبه با کشورهای دنیا از جمله الجزایر هستیم و آمادگی داریم تا از توانمندی‌های مردم این کشور در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته