دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1402 - 19:11
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان مطرح کرد؛

هشدار؛ بی‌رغبتی دانش‌آموزان برای تحصیل در رشته‌های علوم پایه و ریاضی

هشدار؛ بی‌رغبتی دانش‌آموزان برای تحصیل در رشته‌های علوم پایه و ریاضی
محمد فائزی بی‌توجهی دانش‌آموزان به تحصیل در علوم پایه را یکی از مشکلات سیستم آموزش کشور دانست و گفت: لازم است کارشناسان خبره با هم‌اندیشی به بررسی علل این پدیده بپردازند.
کد خبر : 858017

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد فائزی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان بیان کرد: بی‌توجهی و نبود علاقه‌مندی در دانش‌آموزان برای تحصیل در علوم پایه یکی از مشکلات پیش روست و در این حوزه شاهدیم که دانش آموزان رغبتی برای تحصیل در رشته‌های علوم پایه و ریاضی ندارند و بر این اساس لازم است تا کارشناسان خبره مدارس و دانشگاه با هم‌اندیشی و نشست‌های کارشناسانه به بررسی علل آن بپردازند تا در حوزه علوم پایه و ریاضی در آینده دانشجو داشته باشیم.

وی ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان را بسیار خوب ارزیابی و عنوان کرد که عملکرد مجموعه مدارس سمای لاهیجان خوب است و دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف علمی در رقابت‌های کشوری حائز رتبه‌های خوب شده اند و این آینده خوبی را برای مجموعه مدارس سما نوید می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان بحث حضور استادان دانشگاه را در مدارس در سایه مفاد تفاهمنامه همکاری، ایده ارزشمندی دانست و گفت: از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد و تعالی دانش آموزان باشیم و در ادامه دانشجویان باسوادی را به جامعه دانشگاهی تقدیم کنیم.

سهیل شکری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان هم در دیدار با محمد فائزی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، عنوان کرد که مدرسه و دانشگاه حلقه‌های به هم پیوسته زنجیره آموزش در کشور هستند که در پیوند با هم زمینه‌های رشد و تعالی علمی و فکری و فرهنگی جامعه را فراهم می‌کنند و آن را به کمال می‌رسانند.

وی یادآور شد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس دستورالعمل سند تحول روی مقوله فرهنگی و تربیتی تکید بسیاری دارد؛ بنابراین وظیفه داریم در کنار رشد علمی دانشجویان به رشد زمینه‌های فرهنگی و تربیتی آن‌ها نیز توجه ویژه‌ای نشان دهیم.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: در کنار آموزش و پرورش در راستای نیاز‌های جامعه باید گام برداریم و یکی از مباحث کلیدی آن توجه به پایه‌های تحصیلی در مدارس است.

شکری بیان کرد: اگر مدارس به مدرسان توانمند و متخصص نیاز داشته باشد، استادان توانمند دانشگاه می‌توانند در کنار معلمان خبره و باسواد این نیاز را برطرف کنند و دانشگاه آزاد آمادگی را دارد که در صورت اعلام نیاز آموزش و پرورش همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت: پیشرفت جامعه خواست قلبی متولیان آموزشی هم در آموزش و پرورش و هم در دانشگاه است و امیدواریم در سایه تعامل دوسویه، جامعه‌ای فرهنگی و فرهیخته و باسواد داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته