دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1402 - 08:42

هسته فناور «حقوق» دریچه ورود دانشجویان به عرصه کار و عمل

هسته فناور «حقوق» دریچه ورود دانشجویان به عرصه کار و عمل
مدیر هسته فناور حقوق از استقرار این هسته در دانشگاه آزاد همدان خبر داد و گفت: این هسته دانشجویان و دانش‌آموختگان را برای ورود به عرصه کار و امور عملی رشته حقوق آماده می‌کند.
کد خبر : 857788

راضیه حسنخانی عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از استقرار هسته فناور حقوق در مرکز رشد واحد‌های فناور این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: این هسته فناور با رویکرد آموزشی و پژوهشی فراتر از سطح کلاس‌های آموزشی راه‌اندازی شده به نحوی که دانشجویان و دانش‌آموختگان این حوزه را برای ورود به عرصه کار و امور عملی رشته حقوق آماده می‌کند.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های نکته و تست دروس حقوقی برای آمادگی دانشجویان برای شرکت در آزمون‌های کانون وکلای دادگستری، مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، آزمون سردفتری، آزمون قضاوت، کارشناسی ارشد به‌صورت برخط و حضوری از کارکرد‌های اصلی این هسته فناوراست.

مؤسس هسته فناور حقوق دانشگاه آزاد اسلامی همدان اضافه کرد: برگزاری دوره‌های کارورزی به‌صورت محدود در قالب آموزش تئوریک امور عملی و حضور در محاکم دادگستری، برگزاری کارگاه‌های حقوقی و ارائه مشاوره‌های حقوقی از رویکرد‌های دیگر این هسته فناور است. در گام بعدی سعی در گسترش عناوین، فعالیت‌ها و تشکیل شرکت دانش‌بنیان در این زمینه داریم.

هسته فناور «حقوق» دریچه ورود دانشجویان به عرصه کار و عمل

حسنخانی در پاسخ به این سؤال که این هسته فناور چه مخاطبانی دارد، گفت: در وهله نخست دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و در مرحله بعد دانشجویان سایر مراکز آموزشی و دانش‌آموختگان مخاطب اصلی برنامه‌های هسته فناور حقوق هستند و در ارتباط با تشکیل کارگاه‌ها و پاسخگویی سؤالات حقوقی آحاد افراد جامعه بدون محدودیت مخاطب این برنامه محسوب می‌شوند.

به گزارش آنا، اکنون در مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی همدان ۱۲ هسته و چهار واحد فناور مستقر هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته