دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از روند عملیاتی‌شدن حریم قلب تئاتر کشور؛

یک امضا تا اعمال حریمی برای تئاتر شهر

یک امضا تا اعمال حریمی برای تئاتر شهر
داستان دنباله‌دار ایجاد حریم برای تئاتر شهر این روز‌ها به یکی از دغدغه‌های فرهنگی تبدیل شده، مراقبت از میراث فرهنگی یک کشور که حال منتظر یک امضا است.
کد خبر : 857738

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بحث حریم تئاتر شهر سال‌هاست که مورد مذاکره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران، میراث فرهنگی، اداره کل هنر‌های نمایشی و تئاتر شهر قرار گرفته است، هزینه‌های آن برآورد شده و به تازگی نیز پاکسازی اطراف تئاتر شهر از وجود دستفروش‌ها نیز صورت گرفته است، هر چند که همه این‌ها موقتی می‌تواند باشد، اما مسئله کنونی ایجاد حریمی برای مراقبت از این بنای فرهنگی در برابر اراذل و اوباش و مشکلات حاشیه‌ای دیگر در محوطه چهارراه ولیعصر، پارک دانشجو و متروی تهران است.

در حال حاضر مطرح شده که تأییده نهایی از سوی میراث فرهنگی صورت گرفته و به زودی فعالیت‌های عملیاتی آن برای ایجاد حریم در فضای بیرونی صورت خواهد گرفت، با توجه به مشکلاتی که در طول سالیان گذشته این بنا تحمل کرده از دزدیدن دستگیره‌ها و کاشی‌ها تا مسائل دیگر امنیتی، این نیاز حس می شود که به زودی حریم تئاتر شهر کلید زده شود، اما این حرمت‌گذاری قرار نیست در برابر مردم عادی باشد، بلکه به گفته رئیس تئاتر شهر قرار است در برابر ناهنجاری‌ها، رفتار‌های ضد اجتماعی و اراذل و اوباش صورت بگیرد.

کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی دراین باره به خبرنگار آنا می‌گوید: به‌حمدلله کار‌های نهایی ایجاد این حریم صورت گرفته است، به هرحال باید دستگاه‌های مختلف از میراث فرهنگی گرفته تا کارشناسان شهرداری و وزارتخانه این امر را تأیید می‌کردند و مذاکرات نهایی می‌شد که اکنون انجام شده است. انشالا هفته بعد یک جلسه با شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم داشت تا امضای نهایی عملیاتی کردن طرح حریم را اخذ کنیم.

وی در این باره می‌افزاید: قرار است گزارشات لازم را ارائه دهیم، تا دستور برای انجام کار صادر شود، یعنی همه کار‌ها از نظر قوانین و مقرراتی که باید رعایت شود، برای این نوع ساختمان میراث صورت گرفته است. درنهایت فکر می‌کنم بودجه نیز تأمین شده و با دستور شخص آقای وزیر کار‌ها بزودی نهایی شود، بنایراین منتظر اخبار خوش در هفته آتی باشید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته