دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1395 - 11:58
روابط‌عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد

ثبت 66 هزار پایان‌نامه در پایگاه ثبت پایان‌نامه‌های کشور در سال 94

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به ثبت بیش از 66 هزار پایان‌نامه در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور در وب‌گاه ایرانداک در سال 94 از رشد 22درصدی در این زمینه نسبت به سال 93 خبر داد.
کد خبر : 85764

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، در سال 94، 66هزار و 626 پایان‌نامه، در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور در وب‌سایت ایرانداک به ثبت رسید که از این میزان بیش از 47 هزار پایان‌نامه از سوی دانشگاه‌ها تایید شده است.


با افزوده شدن بیش از 66 هزار پایان‌نامه در سال 94، تعداد پایان‌نامه‌های ثبت شده در پایگاه ثبت ایرانداک، به بیش از 273هزار و 948 عنوان پایان‌نامه رسید.


در میان پایان‌نامه‌های تاییدشده از سوی دانشگاه‌ها، بیش از 43هزار پایان‌نامه مربوط به مقطع کارشناسی‌ارشد و بقیه پایان‌نامه‌ها در مقطع دکترا بوده است.


بیشترین پایان‌نامه‌‌های ثبت‌شده در پایگاه ثبت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی مربوط به گروه علوم انسانی با 20هزار و 307 رکورد بوده است و پس از آن به ترتیب گروه فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، هنر و علوم پزشکی قرار دارند.


همچنین در سال 1394، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، دانشگاه تبریز، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه پیام‌نور استان تهران به ترتیب بیشترین آمار را در بین دانشگاه‌های کشور در تایید پایان‌نامه به خود اختصاص داده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته