دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1402 - 19:12
عضو گروه پارلمانی ایران در اجلاس (APA):

برگزاری نشست کمیته برنامه‌ و بودجه APA در تهران نشان از دیپلماسی فعال ایران دارد

برگزاری نشست کمیته برنامه‌ و بودجه APA در تهران نشان از دیپلماسی فعال ایران دارد
عضو گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجالس آسیایی، با اشاره به برگزاری نشست کمیته برنامه‌ و بودجه APA در تهران، گفت: این نشان می دهد ‌که دیپلماسی پارلمانی ایران فعال است و تعاملات خوبی را می تواند برقرار کند.
کد خبر : 857604

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا نوری عضو گروه پارلمانی ایران در اجلاس مجالس آسیایی، در حاشیه نشست کمیته دائمی بودجه و برنامه ریزی و دومین نشست کارگروه اسناد پایه مجمع مجالس آسیایی، طی سخنانی اظهار داشت: امروز شاهد برگزاری کمیته برنامه و بودجه و دومین نشست اسناد پایه مجمع مجالس آسیایی در تهران با مشارکت ۲۰ عضو این مجمع هستیم.

وی با بیان اینکه حضور ۲۲ عضو در برگزاری کمیته مجمع کم سابقه است، افزود: این نشان می‌دهد که جایگاه جمهوری اسلامی ایران و ابتکار عمل‌هایی که پارلمان ایران در تشکیل کمیته برنامه بودجه مجمع مجالس آسیایی و‌میزبانی دبیرخانه داشته، برای سایر اعضا روشن است.

عضو گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجالس آسیایی، خاطرنشان کرد: مجمع مجالس آسیایی، مهمترین سازمان بین‌المللی در حوزه پارلمانی است و برخی کشور‌های همسایه و عربی در این نشست حضور پیدا کردند و این نشان می‌دهد که دیپلماسی پارلمانی ایران فعال است و تعاملات خوبی را می‌تواند برقرار کند.

نوری همچنین تصریح کرد: تعاملات دیپلماسی پارلمانی قطعاً به دیپلماسی دولت‌ها و توسعه همه جانبه روابط بین کشور‌ها کمک می‌کند و‌ ما در برگزاری این اجلاس به این موضوع توجه داشتیم.

وی در ادامه به تلاش برخی کشور‌ها به خصوص آمریکا، رژیم صهیونیستی و غربی‌ها برای انزوای ایران در منطقه اشاره کرد گفت: ایران از کشور‌های فعال و‌ مهم APA است و برگزاری این اجلاس در تهران حضور ۲۰ کشور نشان داد که ایران همچنان از کشور‌های قدرتمند منطقه و قاره آسیا به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته