دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه:

می‌توانیم پهپاد جاسوسی آمریکا را در ۸۹ هزار پایی منهدم کنیم

می‌توانیم پهپاد جاسوسی آمریکا را در ۸۹ هزار پایی منهدم کنیم
سردار «بلالی» گفت امروز به دلیل اتکا به متخصصان داخلی کشورمان می‌توانیم پهپاد رادارگریز و جاسوسی آمریکا را در فاصله ۸۹ هزار پایی با موشک پدافندی بومی منهدم کنیم؛ توانمندی‌ای که باعث شد دیگر تجاوز هوایی به کشورمان صورت نگیرد.
کد خبر : 857567

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار علی بلالی مشاور عالی فرمانده نیروی هوافضای سپاه و مسئول نمایشگاه این نیرو صبح امروز (سه‌شنبه) در افتتاحیه فصل جدید اردو‌های راهیان پیشرفت، گفت: طی جنگ تحمیلی، ۸۷ کشور به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از رژیم بعثی عراق در برابر ایران حمایت می‌کردند. این در حالی بود که تجهیزات دفاعی کشورمان وارداتی بود وهیچ نوع تجهیزات داخلی نداشتیم چون در تأمین تجهیزات جبهه‌ها با تحریم مواجه بودیم و امکان رفع نیازمندی‌ها از طریق خرید‌های خارجی میسر نبود از این رو مجبور شدیم که برای تأمین نیاز‌های جبهه جنگ، به توانمندی‌های داخلی متکی شویم.

وی افزود: برای این منظور، ۳۰ فروند موشک زمین به زمین با دو سکوی پرتاب از لیبی خریداری کردیم که بعد از مهندسی معکوس توانستیم به تدریج موشک‌هایی با برد‌ها و کارایی‌های مختلف در داخل کشور آن هم با خطای صفر درصد تولید کنیم.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوافضای سپاه  بیان کرد همچنین در حوزه پهپادی هم در دوران جنگ تحمیلی یک نوع پهپاد با برد کم و کارایی پایین به نام «مهاجر» طراحی و ساخته شد و بعد از دفاع مقدس با دانشی که کسب کردیم، توانستیم انواع مختلفی از پهپاد‌ها را ساخته و تحویل یگان‌ها دهیم.

سردار بلالی درخصوص توانمندی‌های راداری هم گفت: در جنگ تحمیلی، سامانه‌های پدافندی ما نمی‌توانستند برخی هواپیما‌های عراقی را مورد اصابت قرار دهند و این موضوع باعث شده بود که آن‌ها بعضاً با پرواز در ارتفاع پایین مواضع ما را در جبهه بدون هیج دردسری بمباران کنند و سالم بازگردند.

وی با بیان اینکه اما امروز به دلیل اتکا به متخصصان داخلی کشورمان می‌توانیم پهپاد رادارگریز و جاسوسی آمریکا را در فاصله ۸۹ هزار پایی با موشک پدافندی (سامانه موشکی سوم خرداد) منهدم کنیم، اظهار کرد: توانمندی‌ای که باعث شد دیگر تجاوز هوایی به کشورمان صورت نگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته